مدیریت مالی، مدیریت استراتژیک، حسابداری مدیریت و حسابداری مالی
مجله
بررسی بین المللی مدیریت و بازاریابی - International Review of Management and Marketing
دانشگاه
دانشگاه اقتصاد سامارا، روسیه
کلمات کلیدی
روش هزینه کرد مبتنی بر فعالیت، هزینه های شرکت، جریان اطلاعات حسابداری یکپارچه، حسابداری مدیریت، هزینه های محصول، حسابداری مدیریت استراتژیک
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش ها
3. نتایج
3.1 رویکردهای مفهومی به تشکیل جریان یکپارچه اطلاعات حسابداری در مدیریت استراتژیک شرکت
3.2 توسعه حسابداری مدیریت استراتژیک
3.3 تحلیل سیستم های حسابداری هزینه های مدیریت استراتژیک در عمل
3.4 روش حسابداری مدیریت استراتژیک هزینه های شرکت در ساختارهای مدیریت فرآیندمدار
4. بحث
5. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
ABSTRACT
The article considers conceptual approaches to the formation of accounting integrated information flow of strategic company management. The comparative characteristic of strategic and operational management accounting is given. The authors suggest their own definition of strategic management accounting as a component of the management function “accounting” and the mechanism of its realization. They also point out its goal and tasks. The systems of strategic management costs accounting are analyzed they form accounting and integrate information flow to develop and realize company strategy. On the basis of activity based costing (ABC) method the methodology of strategic management accounting of company costs in the processoriented management structures is suggested. The authors suggest six stages in ABC method and define their contents.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله شامل رویکردهای مفهومی به تشکیل جریان اطلاعات یکپارچه حسابداریِ مدیریت استراتژیک شرکت است. ویژگی تطبیقی حسابداری استراتژیک و عملیاتی ارائه شده است. نویسندگان تعریف خود از حسابداری مدیریت استراتژیک را به عنوان یک مولفه از «حسابداری» کارکرد مدیریت و مکانیسم تحقق آن ارائه می کنند. آنها همچنین هدف و وظایف آن را بیان می کنند. سیستم های حسابداری هزینه های مدیریت استراتژیک که حسابداری را تشکیل می دهند، تحلیل شده اند و جریان اطلاعات یکپارچه شد تا استراتژی شرکت ایجاد و محقق شود. براساس روش هزینه کرد مبتنی بر فعالیت (ABC)، روش حسابداری مدیریت استراتژیک هزینه های شرکت در ساختارهای مدیریت فرآیندمدار پیشنهاد شده است. نویسندگان شش مرحله را در روش ABC پیشنهاد کرده و محتوای آنها را تعریف می کنند.