ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Vehicular Ad hoc Network (VANET) is a special class of Mobile Ad hoc Network (MANET) where vehicles are considered as MANET nodes with wireless links. The key difference of VANET and MANET is the special mobility pattern and rapidly changeable topology. There has been significant interest in improving safety and traffic efficiency using VANET. The design of routing protocols in VANET is important and necessary issue for support the smart ITS. Existing routing protocols of MANET are not suitable for VANET. AOMDV is the most important on demand multipath routing protocol. This paper proposes SSD-AOMDV as VANET routing protocol. SSD-AOMDV improves AOMDV to suit VANET characteristics. SSD-AOMDV adds the mobility parameters: Stop_times, Speed and Direction to hop count as new AOMDV routing metric to select next hop during the route discovery phase. Stop_times metric is added to simulate buses mobility pattern and traffic lights at intersections. Simulation results show that SSD-AOMDV achieves better performance compared to AOMDV.
شبکه موردی (اد هاک) خودرویی (VANET) یک دسته ویژه از شبکه موردی موبایل (MANET ) می باشد که خودرو ها در این شبکه همانند گره های شبکه موردی موبایل با ارتباطات بی سیم در نظر گرفته می شوند . تفاوت کلیدی شبکه موردی خودرویی و شبکه موردی موبایل در واقع الگوی ویژه تحرک پذیری و موقعیت جغرافیایی تعویض پذیر در سریع ترین زمان ممکن می باشد . توجه به بهبود ایمنی و راندمان ترافیک در استفاده از شبکه موردی خودرویی چشمگیر بوده است . طراحی پروتکل های مسیر یابی درشبکه موردی خودرویی مهم و یک موضوع ضروری برای پشتیبانی از ITS های هوشمند می باشد . پروتکل های مسیر یابی موجود شبکه موردی موبایل برای شبکه های موردی خودرویی مناسب نمی باشند . AOMDV در تقاضا برای پروتکل مسیر یابی چند مسیری بی نهایت مهم می باشد . مقاله حاضر یک SSD-AVOMDV را به عنوان پروتکل مسیر یابی شبکه موردی خودرویی پیشنهاد می دهد . SSD-AOMDV باعث بهبود AOMDV می گردد تا مشخصه های شبکه موردی خودرویی را تنظیم نماید . SSD-AOMDV در واقع پارامترهای تحرک پذیری را اضافه می کند : زمان های توقف ، سرعت و مسیر برای تعداد جهش همانند واحد مقیاس جدید مسیر یابی OMDV برای انتخاب جهش بعدی در طول فاز کشف مسیر . مقیاس زمان های توقف برای شبیه سازی الگوی قابلیت حرکت اتوبوس ها و چراغ های راهنماییی در تقاطع ها اضافه می گردد . نتایج شبیه سازی نشان می دهند که SSD-AOMDV در مقایسه با AMODV به عملکرد بهتر دست می یابند .