منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله یادگیری آماری و کسب مهارت زبانی - نشریه NCBI

ترجمه مقاله یادگیری آماری و کسب مهارت زبانی - نشریه NCBI
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
یادگیری آماری و کسب مهارت زبانی
عنوان انگلیسی
Statistical learning and language acquisition
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2010
نشریه
Ncbi
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
7167
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی شناخت
مجله
نظرات بین رشته ای Wiley: علوم شناختی
دانشگاه
گروه روانشناسی، دانشگاه ویسکانسین، مدیسون، ایالات متحده آمریکا
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
بسمت بالا: اعمال یادگیری آماری به سطوح مختلف زبان
بسمت داخل: یادگیری آماری در چارچوب سایر مکانیزم‌های یادگیری
بسمت خارج: ارتباط یادگیری آماری با یادگیری جهان واقعی
نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Human learners, including infants, are highly sensitive to structure in their environment. Statistical learning refers to the process of extracting this structure. A major question in language acquisition in the past few decades has been the extent to which infants use statistical learning mechanisms to acquire their native language. There have been many demonstrations showing infants’ ability to extract structures in linguistic input, such as the transitional probability between adjacent elements. This paper reviews current research on how statistical learning contributes to language acquisition. Current research is extending the initial findings of infants’ sensitivity to basic statistical information in many different directions, including investigating how infants represent regularities, learn about different levels of language, and integrate information across situations. These current directions emphasize studying statistical language learning in context: within language, within the infant learner, and within the environment as a whole.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
یادگیرندگان انسانی از جمله نوزادان به ساختار محیطشان بسیار حساس هستند. یادگیری آماری به فرآیند استخراج این ساختار اشاره دارد. یکی از سوالات اصلی در کسب مهارت زبانی در چند دهه گذشته این بوده است که نوزادان تا چه حد از مکانیزم های یادگیری آماری برای کسب زبان مادریشان استفاده می کنند. نشانه های بسیاری وجود دارد که توانایی نوزادان برای استخراج ساختارها در ورودی زبانی را نشان می دهد، مانند احتمال انتقال بین عناصر مجاور. این مقاله به مرور تحقیقات حاضر در مورد چگونگی مشارکت یادگیری آماری در کسب مهارت زبانی می پردازد. تحقیقات حاضر، یافته های اولیه در مورد حساسیت نوزادان به اطلاعات آماری را در جهات مختلف توسعه می دهند، از جمله بررسی چگونگی ارائه قواعد توسط نوزادان، یادگیری در مورد سطوح مختلف زبان، و ادغام اطلاعات موقعیت های مختلف. این جهات بر مطالعه ی یادگیری آماری زبان در زمینه های ذیل تأکید دارند: در زبان، در یادگیرنده نوزاد و در محیط.

بدون دیدگاه