ایده صدا: تاثیرات آوایی نام تجاری روی قضاوت های مصرف کننده
عنوان انگلیسی
A Sound Idea: Phonetic Effects of Brand Names on Consumer Judgments
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2004
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
کد محصول
6743
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت بازرگانی و مدیریت کسب و کار
مجله
مجله تحقیقات مصرف کننده - JOURNAL OF CONSUMER RESEARCH
دانشگاه
دانشگاه جنوب کالیفرنیا، لس آنجلس
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چهارچوب مفهومی
مطالعه اول
روش
یافته ها
بحث
مطالعه 2
روش
بحث
بحث کلی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
In this article we examine a phenomenon known as sound symbolism, where the sound of a word conveys meanings. Specifically, brand names are composed of individual sounds called phonemes and we investigate how this phonetic structure of brand names affects a consumer’s evaluation of products and their underlying attributes. We demonstrate that consumers use information they gather from phonemes in brand names to infer product attributes and to evaluate brands. We also demonstrate that the manner in which phonetic effects of brand names manifest is automatic in as much as it is uncontrollable, outside awareness and effortless.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
در این مقاله پدیده نمادگرایی آوایی را بررسی می کنیم که در آن صدای یک واژه انتقال دهندۀ معنا است. به ویژه، نام های تجاری ترکیبی از صداها هستند که واج نامیده می شود و بررسی می کنیم که چگونه ساختار آوایی نام های تجاری بر ارزیابی مصرف کننده از محصول و ویژگی های زیرساختی آنها تأثیر می گذارد. ما نشان می دهیم که مصرف-کنندگان برای استنباط ویژگی های محصول و ارزیابی نام تجاری، از اطلاعاتی استفاده می کنند که آنها را از واج های موجود در نام های تجاری جمع آوری کرده اند. همچنین نشان می دهیم که روشی که در آن تأثیرات آوایی نام تجاری آشکار می شود، اتوماتیک است و به همان اندازه غیرقابلکنترل، بدون آگاهی و بدون تلاش است.