تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ترس در رابطه با بیماری کووید-۱۹ و پلتفرم های رسانه های اجتماعی در افزایش خرید عصبی مصرف کننده – نشریه الزویر

عنوان فارسی: آیا در شرایطی که ترس و وحشت شدیدی در رابطه با بیماری کووید-19وجود دارد، پلتفرم های مربوط به رسانه های اجتماعی منجر به افزایش خرید عصبی (panic buying) مصرف کننده می شوند؟
عنوان انگلیسی: Do social media platforms develop consumer panic buying during the fear of Covid-19 pandemic
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 31 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2021 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.792 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 75 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 1.338 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0969-6989
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 صفحات مقاله انگلیسی: کد محصول : 11473
محتوای فایل : zip حجم فایل : 4.40Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت فناوری اطلاعات، بازاریابی، مدیریت کسب و کار، مدیریت منابع انسانی
مجله: مجله خرده فروشی و خدمات مصرف کننده - Journal of Retailing and Consumer Services
دانشگاه: دانشگاه Worcester ، دانشکده بازرگانی Worcester ، انگلستان
کلمات کلیدی: رسانه های اجتماعی، نفوذ اجتماعی، نظریه خرید عصبی مصرف کننده، ساخت گرایی اجتماعی
کلمات کلیدی انگلیسی: Social media - Social influence - Consumer panic buying theory - Social constructionism
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102226
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. معرفی

2. مرور مطالعات پیشین

3. متودولوژی تحقیق

4. جمعیت و نمونه گیری

5. تحلیل داده

6. یافته ها و تجزیه و تحلیل

6.1. موضوع فرعی1: اثبات عدم قطعیت و نا امنی

6.2. موضوع فرعی2: خرید ترغیبی

6.3. موضوع فرعی3: اثبات ناموجود بودن محصول

6.4. ارتباطات مسئولین

6.5. بخش فرعی5 : منطق کلی و خرید عصبی

6.6. موضوع فرعی6 : نظرات کارشناسان و خرید عصبی

7. مباحثه

8. همکاری

9. محدودیت ها و پیشنهادات آتی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

There is inadequate understanding of how social media can shape fear and consumer responses in the manner of consumer panic buying while Covid-19 is spreading across the world. Through taking a social constructionism position this research focused on what people think and feel at an individual and collective level on the role of social media to create panic behaviour. Data have been collected from thirty-four consumers who have minimum one active social media account. These participants are contacted through telephonic interview due to maintaining the social distancing. Findings reveal that uncertainties and insecurities proof, buying as persuasion, product unavailability proof, authorities' communication, global logic, and expert opinion are some of the causes on social media platforms that developed the situation of consumer panic buying during Covid-19 crises. Furthermore, the unprecedented level of real-time information on Covid-19 at users' fingertips can give them the tools they need to make smart decisions, but also make them more anxious about what is to come; experts say that may lead to panic buying or stockpiling of products. The study has tried to develop understanding about how social media generates social proof and offers a window into people's collective response to the coronavirus outbreak and shapes panic buying reaction. The study has provided a consumer panic buying theory based on the results of this study and on existing theories, such as global capitalism/information society risk society, social influence, and social proof. These theories help to understand how global logic is built due to the use of social media and how different social proofs are generated which developed the behaviour of consumer panic buying due to Covid-19 pandemic.

9. Limitations and future directions

The study has provided a useful research framework that highlights how social media can play an active role in developing consumer panic buying during Covid-19 pandemic. The given research theory is supported by primary data as well as existing literature, but the validity and reliability of the theory is not tested which invites future researchers to test it using statistical techniques. Furthermore, semi-structured interviews and qualitative data analysis methods are not fully unbiased (Aslam et al., 2018a); therefore, future studies can use probability sampling, multiple data collection methods, and statistical techniques to produce more valid and generalizable results. The social constructionism requires research involvement for understanding, connecting, and interpreting his/her own and respondents experiences. Therefore, it may include some biasness from author side (Aslam et al., 2018b) therefore the results of this study cannot generalize to large population due to small sample size. So future researchers can validate the consumer panic buying theory by using quantitative data collection and analysis methods.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در رابطه با این که رسانه های اجتماعی چگونه می توانند ترس و واکنش مصرف کنندگان را از لحاظ خرید عصبی، در دوره شیوع کووید -19 در سراسر جهان به تصویر بکشند، اطلاعات کافی در دسترس نمی باشد. این مقاله با توجه به جایگاه ساختار گرایی اجتماعی، بر این موضوع تمرکز می نماید که افراد در سطوح فردی و جمعی، چه احساسی نسبت به نقش رسانه های اجتماعی در ایجاد رفتار عصبی مصرف کنندگان دارند. داده های مربوطه از طریق34 مصرف کننده جمع آوری شده است که در رسانه های اجتماعی حداقل یک حساب کاربری فعال داشته اند. از طریق مصاحبه تلفنی و حفظ فاصله اجتماعی با این افراد تماس حاصل نمودیم. یافته های بدست آمده بیان می نمایند که اثبات عدم قطعیت و نا امنی، خرید ترغیبی، اثبات در دسترس نبودن محصول، ارتباطات مسئولین، منطق جهانی و نظرات کارشناسان، برخی از دلایل مربوط به پلتفرم های شبکه های اجتماعی می باشند که موقعیت خرید عصبی مصرف کننده را در دوره بحران کووید -19 توسعه می دهند. به بیان بهتر افراد این توانایی را دارند که با توجه به سطح بی سابقه ای از اطلاعات بی درنگ در رابطه با کووید -19 که در اختیارشان قرا دارد، ابزار لازم برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه را در اختیار داشته باشند، همچنین این سطح از اطلاعات، آنها را نسبت به آنچه که در آینده رخ خواهد داد نگران خواهد ساخت. کارشناسان بیان می نمایند که این امکان وجود دارد که این سطح از نگرانی، منجر به خرید عصبی و یا انبارسازی محصول شود. این مقاله تلاش می نماید تا درک ما را نسبت به این که رسانه های اجتماعی چگونه سبب ایجاد اثبات اجتماعی می شوند و همچنین در رابطه با واکنش نسبت به خرید عصبی افراد، افزایش دهد و پیشنهاداتی را در رابطه با واکنش های جمعی در رابطه با شیوع ویروس کرونا ارائه می دهد. این مقاله بر اساس نتایجی که بدست آمده و بر اساس نظریه های موجود همانند سرمایه داری جهانی /جوامع اطلاعاتی(جوامعی که در آن استفاده، ایجاد، توزیع، دستکاری و تلفیق اطلاعات فعالیت مهمی می باشد)، جوامع ریسک پذیر، نفوذ اجتماعی و اثبات اجتماعی (پدیده ای روانشناختی و اجتماعی می باشد که در آن افراد در موقعیت های خاص اقدامات دیگران را تکرار می کنند)، نظریه ای را در رابطه با خرید عصبی مصرف کننده ارائه می دهد. چنین نظریه هایی ما را در درک این موضوع کمک می نمایند که منطق جهانی چگونه با بکارگیری رسانه های اجتماعی به وجود می آید و همچنین اثبات های اجتماعی متفاوتی که در دوره شیوع کووید -19 منجر به افزایش رفتار خرید عصبی مصرف کننده می شوند، چگونه ایجاد می شوند.

9. محدودیت ها و پیشنهادات آتی

این مقاله چارچوب تحقیقی مفیدی را ارائه می دهد و به بررسی نقشی می پردازد که رسانه های اجتماعی در توسعه خرید عصبی مصرف کننده در طول شیوع پاندمی کووید 19 ایفا می کنند. ادبیات موجود و همچنین داده های اولیه از این نظریه حمایت می کنند، اما قادر به بررسی و آزمایش اعتبار و قابلیت اعتماد نظریه نمی باشند، بنابراین به منظور بررسی این موارد نیازمند تحقیقات آتی می باشیم و باید تکنیک های آماری را به کار ببریم. به بیان بهتر، متدهای تحلیل داده کیفی و مصاحبه های نیمه ساختار یافته جانبدارانه نمی باشند ( اسلام و همکاران،2018 a)، بنابراین به منظور دستیابی به نتایج عمومی تر و معتبر تر، در مطالعات آتی از نمونه گیری احتمالی، متدهای جمع آوری داده چندگانه و تکنیک های آماری استفاده می نماییم. به منظور این که تجارب شرکت کنندگان در رابطه با ساختارگرایی اجتماعی را تفسیر نماییم، نیازمند مشارکت و تحقیق بیشتری می باشیم. بنابراین امکان این که نویسنده در تحقیقات خود جانبدارانه رفتار کرده باشد، وجود دارد (اسلام و همکاران، 2018b). به دلیل این که سایز نمونه به کار گرفته شده در این تحقیق کوچک می باشد، توانایی این را نداریم که نتایج تحقیق را به جمعی بزرگتر تعمیم دهیم. بنابراین محققان آتی می توانند با استفاده از جمع آوری داده های کیفی و متدهای تحلیلی، نظریه خرید عصبی مصرف کننده را اعتبارسنجی نمایند.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

11473 IranArze     11473 IranArze1     11473 IranArze2