تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله بهبود کیفیت در برنامه ریزی درسی – نشریه امرالد

عنوان فارسی: بهبود کیفیت در برنامه ریزی درسی
عنوان انگلیسی: Quality improvement in curriculum development
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 3 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 5
سال انتشار : 2018 نشریه : امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : دیدگاه (Viewpoint)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 0.838 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 20 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 0.412 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 1751-1879
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q3 در سال 2019 کد محصول : 10461
محتوای فایل : zip حجم فایل : 727.27Kb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله: رهبری در خدمات سلامتی - Leadership in Health Services
دانشگاه: دانشکده پزشکی، دانشگاه مموریال نیوفاندلند، کانادا
کلمات کلیدی: آموزش، کیفیت، بهبود کیفیت، برنامه آموزشی پزشکی
کلمات کلیدی انگلیسی: Education - Quality - Quality improvement - Medical curricula
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/LHS-09-2017-0053
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

1. چکیده

2. دیدگاه

3. نتایج جلسات بهبود کیفیت

4. ارزیابی بهبود کیفیت

5. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Purpose – There is a growing emphasis on teaching patient safety principles and quality improvement (QI) processes in medical education curricula. This paper aims to present how the Faculty of Medicine at Memorial University of Newfoundland engaged medical students in quality improvement during their recent curriculum renewal process.

Design/methodology/approach – In the 2013-2014 academic year, the Faculty of Medicine at Memorial University of Newfoundland launched an undergraduate medical education curriculum renewal process. This presented a unique opportunity to teach quality improvement by involving students in the ongoing development and continuous improvement of their undergraduate curriculum through the implementation of quality circles and other related QI activities.

Findings – The authors’ experience shows that implementing QI processes is beneficial in the medical education environment, particularly during times of curriculum redesign or implementation of new initiatives.

Originality/value – Student engagement and participation in the QI process is an excellent way to teach basic QI concepts and improve curriculum program outcomes.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: در برنامه درسی تحصیلات پزشکی، تاکید زیادی بر روی آموزش اصول ایمنی و فرایند های بهبود کیفیت به بیمار شده است. هدف از این مقاله بررسی نحوه ی درگیر شدن دانشجویان پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه Newfoundland با بهبود کیفیت در فرایند تجدید برنامه درسی است.

طراحی/روش/رویکرد: در سال تحصیلی 2013-2014، دانشکده پزشکی دانشگاه Newfoundland فرایند تجدید برنامه درسی تحصیلی پزشکی دانشجویان کارشناسی را آغاز کرد. این فرایند از طریق پیاده سازی محفل های کیفیت و سایر فعالیت های مرتبط با بهبود کیفیت، فرصتی منحصر بفرد را برای آموزش بهبود کیفیت و درگیر کردن دانشجویان در پیشرفت و توسعه مداوم برنامه درسی کارشناسی در اختیار قرار می دهد.

یافته ها: تجربه نویسندگان نشان می دهد که پیاده سازی فرایند های QI در محیط آموزش پزشکی، مخصوصا در زمان طراحی مجدد برنامه آموزش یا پیاده سازی ابتکار عمل های جدید موثر است.

اصالت/ارزش : مشارکت دانشجو در فرایند QI یک راه عالی برای آموزش مفاهیم ابتدایی QI و بهبود نتایج برنامه آموزشی است.