تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله استفاده از تعمق و اندیشه متعالی در دبیرستان ها – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: استفاده از تعمق و اندیشه متعالی در دبیرستان ها: رابطه با رفاه و دستاوردهای درسی در میان دانش آموزان
عنوان انگلیسی: Practicing Transcendental Meditation in High Schools: Relationship to Well-being and Academic Achievement Among Students
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16 (2 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2015 نشریه : اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع ارائه مقاله : ژورنال
شناسه ISSN مجله : 2159-2020 کد محصول : 10381
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.42Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی، علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، روانشناسی عمومی
مجله: روانشناسی مدارس معاصر - Contemporary School Psychology
دانشگاه: مرکز سلامتی و پیشرفت در آموزش، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: زمان سکوت، تعمق متعالی، رفاه روانی، دستاورد های تحصیلی، نگرانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Quiet Time - Transcendental Meditation - Psychological well-being - Academic achievement - Anxiety
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓
ضمیمه: ندارد
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1007/s40688-015-0066-6
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

روش ها

نمونه

استخدام افراد

گروه درمانی

گروه مقایسه

درمان با روش زمان سکوت

معیار ها

نتایج روانی

نتایج تحصیلی

تایید برنامه

برنامه ی تحلیل داده ها

نتایج

مقایسه ی خط مبنا

مقایسه بین گروه های درمان و کنترل

تحلیل در گروه درمانی

مباحث

محدودیت ها

جمع بندی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The Quiet Time program provides a 15-min period at the beginning and end of the school day where students may practice Transcendental Meditation (TM) or another quiet activity such as reading silently to oneself. This study examined the impact of participating in Quiet Time on ninth-grade students (n=141) by comparing their outcomes to those of a group of ninth-grade students (n=53) attending a school that did not participate in Quiet Time. Students in both groups completed an assessment battery in early October 2012, shortly after which treatment students learned TM, and again in May 2013. Analysis of covariance was used to analyze the differences between the treatment and comparison groups. Results indicated that students who participated in Quiet Time scored significantly lower on anxiety (p<0.05) and higher on resilience (p<0.05) at follow-up than comparison group students. Within the treatment group, students who spent more time meditating also had higher resilience scores and higher instruction time. After participating in Quiet Time, students self-reported increases in their sleep, happiness, and self-confidence.

نمونه متن ترجمه

چکیده

برنامه ی Quiet Time ( زمان سکوت) در شروع و انتهای روز در مدرسه، 15 دقیقه فرصت فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فعالیت های مراقبه و تعمق متعالی (TM) یا یک فعالیت آرامش بخش دیگر مانند خواندن کتاب به صورت آرام برای خودشان را انجام دهند. این مطالعه تاثیر مشارکت در این برنامه را بر روی دانش آموزان کلاس نهم (n=141) ، با مقایسه ی نتایج کاری شان نسبت به گروه دیگری از دانش آموزان کلاس نهم (n=53) که در مدرسه شرکت کرده اما در طرح های زمان سکوت شرکت نکرده بودند، بررسی کردند. دانش آموزان در هر دو گروه در ابتدای اکتبر سال 2012 تحت آزمون و ارزیابی قرار گرفتند، و سپس خیلی سریع بعد از این که دانش آموزان فعالیت های TMرا فرا گرفتند، دوباره در می سال 2013 تحت آزمون قرار گرفتند. تحلیل کواریانس برای بررسی تفاوت های بین گروه های درمانی و گروه کنترل، مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان می دهد دانش آموزانی که در برنامه ی زمان سکوت مشارکت داشته اند، از نظر نگرانی سطح بسیار پایین تر (p<0.05) و از نظر اعتماد به نفس سطح بسیار بالاتر (P<0.05) در مقایسه با دیگر دانش آموزان داشتند. در گروه درمانی، دانش آموزانی که زمان بیشتری را در زمینه ی تعمق و اندیشه سپری کرده بودند، شاخص های اعتماد به نفس و آموزشی بالاتری داشتند. بعد از مشارکت در برنامه ی زمان سکوت، دانش آموزان به صورت فردی بیان کردند که خواب ، خوشحالی و اعتماد به نفس شان هم بیشتر شده است.