منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله ارزیابی خدمات ترویج کشاورزی به صورت برون سپاری در ناحیه Mutasa زیمبابوه - نشریه Academic Journals

ترجمه مقاله ارزیابی خدمات ترویج کشاورزی به صورت برون سپاری در ناحیه Mutasa زیمبابوه - نشریه Academic Journals
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارزیابی خدمات ترویج کشاورزی به صورت برون سپاری در ناحیه Mutasa زیمبابوه
عنوان انگلیسی
Assessment of an outsourced agricultural extension service in the Mutasa district of Zimbabwe
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2015
نشریه
Academic Journals
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8841
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
کشاورزی
گرایش های مرتبط با این مقاله
اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی، سیاست و توسعه کشاورزی
مجله
مجله توسعه کشاورزی و پیشرفت روستایی - Journal of Agricultural Extension and Rural Development
دانشگاه
دانشکده کشاورزی و تجارت، دانشگاه لینکلن، نیوزیلند
کلمات کلیدی
خدمات ترویج خرده مالک، ارزیابی تاثیر، سود افزایشی خالص، زیمبابوه
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش‌ها
روش نمونه برداری و جمع‌آوری داده‌ها
اندازه‌گیری تاثیر خدمات ترویج Favco بر روی کشاورزان
ارزیابی هزینه‌های مالی و سود خدمات ترویج Favco
نتایج و بحث
آمار توصیفی برای نمونه خانوار
تاثیر خدمات ترویج Favco بر روی کشاورزان
سایر مزایای دریافت شده توسط مشتریان
هزینه مالی و مزایای خدمات ترویج Favco
نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Zimbabwe has a pluralistic agricultural extension system. In addition to the public extension service, donors contract private service providers to deliver extension services in specific project areas. This study assesses the impact of an outsourced extension service on rural households in the Mutasa district of Zimbabwe’s Manicaland Province, and examines the financial cost and benefit of this service. The extension service was delivered by a local agribusiness firm and funded by USAID. The study analyses survey data gathered from 94 client and 90 non-client rural households. Propensity score matching was used to identify a subset of comparable clients and non-clients. Descriptive statistics were compared across these groups, and the impact of the extension service on each of several outcome variables was estimated using two-stage least squares regression with instrumental variables to account for selection bias. The results show that the outsourced extension service contributed significantly to household crop income, net crop income and expenditure on farm inputs and services. In addition, clients perceived a range of socio-economic benefits such as better diets and health, improved product quality and job creation. An analysis of the financial cost and benefit of the extension service suggests an annual net incremental benefit of US$11,587, representing a 30% return on the investment made by the donor to finance the service. This estimate excludes socio-economic benefits attributed to the extension service.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
زیمبابوه یک سیستم ترویج کشاورزی متنوع دارد. علاوه بر خدمات ترویج عمومی، اهداکنندگان قرارداد خدمات خصوصی خدمات ترویج را در مناطق خاص پروژه ارائه می‌دهند. این مطالعه تاثیر خدمات ترویج به صورت برون‌سپاری را بر روی خانواده‌های روستایی در ناحیه Mutasa ایالت Manicaland زیمبابوه ارزیابی می‌کند و هزینه‌های مالی و سود این خدمات را بررسی می‌کند. خدمات ترویج توسط یک شرکت کسب و کار کشاورزی محلی ارائه شد و توسط Usaid تامین مالی شده بود. این مطالعه داده‌های نظرسنجی جمع‌آوری شده از 94 مشتری و 90 خانواده روستایی که مشتری نبودند را تجزیه و تحلیل کرد. انطباق امتیاز تمایل برای شناسایی زیر مجموعه‌ای از مشتریان و غیر مشتریان قابل مقایسه مورد استفاده قرار گرفت. آمارهای توصیفی در این گروه‌ها مقایسه شدند و تاثیر خدمات ترویج بر روی هر یک از چندین متغیر پیامد با استفاده از رگرسیون حداقل مربعات دو مرحله‌‌ای با متغیرهای ابزاری برای محاسبه تعصب در انتخاب افراد برآورد شد. نتایج نشان می‌دهند که خدمات ترویج به صورت برون‌سپاری به طور قابل توجهی به درآمد حاصل از محصولات زراعی برای خانواده، درآمد خالص محصول و هزینه‌های ورودی مزرعه و خدمات کمک می‌کنند. علاوه بر این، مشتریان طیف وسیعی از منافع اجتماعی- اقتصادی مانند رژیم‌غذایی بهتر و سلامتی را دریافت کردند؛ کیفیت محصول بهبود یافت و فرصت شغلی فراهم شد. تجزیه و تحلیل هزینه‌های مالی و مزایای خدمات ترویج نشان‌دهنده سود افزایشی خالص سالانه از 11587 دلار آمریکا است و 30% بازگشت سرمایه‌گذاری که توسط اهداکننده برای تامین مالی این خدمات صورت گرفته بود را نشان می‌دهد. این برآورد مزایای اجتماعی اقتصادی را مستثنی می‌کند و این مزایا به خدمات ترویج نسبت داده می‌شود.

بدون دیدگاه