ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
1. مقدمه
2. استراتژی مدیریت دانش
2.1 مدیریت دانش
2.2 استراتژی مدیریت دانش
3. مدیریت سرمایه انسانی دولت
3.1 سرمایه انسانی دولت
3.2 مدیریت سرمایه انسانی دولت
4. ابزار ارزیابی فرهنگ سازمانی (OCAI)
5. تحلیل فاصله
6. تحلیل ریسک
7. قضاوت متخصصان
8. مطالعات قبلی
9. روش شناسی
10. تحلیل و نتیجه
11. نتیجه گیری
Knowledge management strategy roadmap consists of several stages to implement knowledge management in three government organization who manage the government human capital management process. They are State Ministry for State Apparatus Reform (KEMENPAN & RB), National Civil Service Agencies (BKN) and National Institute of Public Administration (LAN). Generally this KM strategy roadmap covers three important aspects in the government human capital management there are people, process and technology. This research describes the development of the KM strategy using multi methods there are OCAI (Organizational Culture Assessment Instrument), gap analysis assessment and risk analysis assessment. Questionnaire and interviews are conducted to discover the data related to the KM strategy roadmap of government human capital management. Result of the KM strategy roadmap was validated using expert judgment. Research finding that the KM strategy roadmap for government human capital management was describes in three criteria and three phase. There are people (three phase), process (three phase), technology (two phase) and each of phase has their own strategic action plan.
1. Introduction
Government human capital (GHC) became one of eight objectives area in grand design of bureaucratic reform. Hence, the knowledge management is a part of bureaucratic reform roadmap that should be implemented by all government ministries in Indonesia. Knowledge management (KM) believed can increase the organizational learning culture and experience transfer among the organizational member and stakeholder. The outcome is the professionalism of government human capital and effective public service by using KM. The government regulation related to the bureaucratic reform, knowledge management and government human capital management (GHCM) were declare on Presidential Decree No. 81 Year 2010, PERMENPAN legislation, UU No. 5 Year 2014 and other government policy. Therefore all government ministries should implement the KM to improve their professionalism for the public services.
11. Conclusion
Research finding that KM strategy roadmap of government human capital management consists of three criteria there are people, process and technology. The roadmap timeline divides into three phases which have several activities on it. The KM strategy roadmap can be used for the guidelines to the ministries that assign to manage the government human capital there are KEMENPAN & RB, LAN and BKN. All of activities in the KM strategy roadmap should be done in order to implement KM by configure it into their organizational strategic plan.
راهنمای استراتژی مدیریت دانش از چندین مرحله برای اجرای مدیریت دانش در سه سازمان دولتی تشکیل شده است که این سازمانها فرآیند مدیریت سرمایه انسانی دولت را مدیریت میکنند. این سازمانها عبارتند از: وزارت بهسازی دستگاه های دولتی (KEMENPAN & RB)، نهادهای خدمات اجتماعی ملی (BKN)، و شورای ملی مدیریت عمومی (LAN). این راهنمای استراتژی مدیریت دانش، سه جنبه مهم در مدیریت سرمایه انسانی دولت را تشکیل میدهد که عبارتند از: مردم، فرآیند، و تکنولوژی. تحقیق حاضر توسعه استراتژی مدیریت دانش را با استفاده از روشهای مختلف توصیف میکند: OCAI (ابزار ارزیابی فرهنگ سازمانی)، ارزیابی تحلیل فاصله (تجزيه و تحليل فاصله بين پيش بينى و واقعيت)، و ارزیابی تحلیل ریسک. برای کشف داده های مربوط به راهنمای استراتژی مدیریت دانش «مدیریت سرمایه انسانی دولت» از پرسشنامه و مصاحبه استفاده شد. نتیجه راهنمای استراتژی مدیریت دانش با استفاده از قضاوت متخصصان اعتباریابی شد. این تحقیق نشان داد که راهنمای استراتژی مدیریت دانش برای مدیریت سرمایه انسانی دولت در سه معیار و سه مرحله توصیف میشود: مردم (سه مرحله)، فرآیند (سه مرحله)، تکنولوژی (دو مرحله)، و هر مرحله هم طرح عملیاتی استراتژیکی مختص به خود را دارد.
1. مقدمه
سرمایه انسانی دولت (GHC) به یکی از هشت حوزه هدف در طراحی بهسازی بوروکراتیک تبدیل شده است. بنابراین مدیریت دانش بخشی از راهنمای بهسازی بوروکراتیک است که باید توسط تمام وزارتخانه های دولتی در اندونزی اجرا شود. تصور میشود که مدیریت دانش (KM) میتواند فرهنگ یادگیری سازمانی و انتقال تجربه در بین اعضا و سهامداران سازمان را افزایش دهد. نتیجه این، حرفه گرایی سرمایه انسانی دولتی و خدمات عمومی ثمربخش با استفاده از مدیریت دانش خواهد بود. مقررات دولتی مربوط به بهسازی بوروکراتیک، مدیریت دانش و مدیریت سرمایه انسانی دولت (GHCM) در حکم ریاست جمهوری شماره 81 سال 2010، مقررات PERMENPAN، UU شماره 5 سال 2014 و سیاست های دولتی دیگر بیان شده است. بنابراین تمام وزارتخانه های دولتی باید برای بهبود حرفه گرایی خدمات عمومی خود از مدیریت دانش استفاده کنند.
11. نتیجه گیری
تحقیق حاضر نشان داد که راهنمای استراتژی مدیریت دانش «مدیریت سرمایه انسانی دولت» از سه معیار تشکیل می گردد: مردم، فرآیند و تکنولوژی. خط زمان راهنما به سه مرحله تقسیم میشود که هر یک آنها شامل چندین فعالیت هستند. میتوان از راهنمای استراتژی مدیریت دانش برای رهنمودهایی استفاده کرد که وزارتخانه ها (KEMENPAN & RB، LAN و BKN) برای مدیریت سرمایه انسانی دولت تخصیص میدهند. تمام فعالیت ها در راهنمای استراتژی مدیریت دانش باید انجام شود تا مدیریت دانش توسط «ادغام شدن در طرح استراتژیکی سازمانی» اجرا گردد.