چکیده
مقدمه
روش تجربی (آزمایشی)
فشردگی (تراکم)
مقاومت (استحکام) برشی لاتریت تثبیت شده
نسبت حمل کالیفرنیا
پتانسیل تورم
بحث و نتیجه گیری ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract
Most of the Niger Delta area in Nigeria are undergoing rapid industrialization. Transportation demands are on the increase, requiring long lasting pavements. Laterites are generally being used for most embankments and road fills. However, in areas of the clayey laterites, not meeting specification, it will be cheaper to stabilize insitu instead of importing laterite. This paper presents the use of fly ash to stabilize the laterite to produce cement treated road base and roller compacted concrete (RCC) without cement. Result show improvement in shear strength from 960kPa to 1210kPa. The CBR also increased from 3.0% to 68%. Generally, an optimum ash content of 60% increased shear strength and CBR and lowered the swelling potential.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
بیشتر منطقه دلتای نیجر در نیجریه تحت صنعتی شدن سریع قرار دارد. خواسته های حمل و نقل در حال افزایش هستند که نیاز به معابر بادوام را ایجاب می کنند. لاتریت ها به طور کلی برای اکثر سدها و پر کردن جاده ها استفاده می شود. با این حال، در مناطقی از لاتریت های رسی، که این مشخصات را ندارند، ایجاد ثبات در محل به جای وارد کردن لاتریت, ارزان تر درخواهد آمد. در این مقاله, استفاده از خاکستر بادی برای ایجاد ثبات در لاتریت برای تولید پایه جاده با سیمان تصفیه شده و بتن فشرده نورد شده (RCC) بدون سیمان معرفی شده است.
نتایج, بهبود در مقاومت برشی را از kPa 960 تا 1210kPa نشان می دهند. CBR نیز از 3.0٪ تا 68٪ افزایش می یابد. به طور کلی، محتوای خاکستر بهینه 60٪, مقاومت برشی و CBR را افزایش می دهد و پتانسیل تورم (باد کردن) را کاهش می دهد.