پیشزمینه
محل LVDT و فشار سنج
مورد 1: چرخها در وسط بین درزهای عرضی هستند
محل بیشترین تغییر شکل ها و کرنش ها
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
To understand what actually happens in the pavement as aircraft wheels pass by, pavement deflections and strains were plotted against time using field test data collected at Denver International Airport. Shapes of the response-versus-time curves were analyzed in detail, and the locations of the maximum responses are shown graphically. According to the analysis, maximum deflections occur between the dual wheels, whereas maximum strains occur beneath one of the wheels. The plots also show clear reversals in the longitudinal strain-versus-time curves. These strain reversals were carefully investigated and some interesting results were obtained. A method to compute the deflection-based load transfer efficiencies was developed. The computation further showed that the load transfer efficiency for dummy joints is direction dependent, and that the load transfer efficiency decreases significantly during the first year the pavement is in service.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
زمانی که چرخ هواپیما از روی روسازی باند فرودگاه عبور میکند برای درک آنچه که در واقع در روسازی اتفاق میافتد، با استفاده از دادههای آزمایش میدانی جمعآوری شده در فرودگاه بین المللی دنور، تغییر شکلها و کرنشهای روسازی در برابر زمان ترسیم شدند. اشکال منحنی پاسخ در مقابل زمان در جزئیات مورد بررسی قرار گرفتند، و مکانهای حداکثر پاسخها به صورت گرافیکی نشان داده شدند.
بر اساس آنالیزها، حداکثر تغییر شکل بین دو چرخ رخ می دهد، در حالی که حداکثر کرنش در زیر یکی از چرخها رخ میدهد. نقشهها نیز به صورت واضح روابط معکوسی را در منحنیهای کرنش طولی-زمان نشان میدهند. این تغییر کرنش با دقت مورد بررسی قرار گرفت و برخی از نتایج جالب به دست آمد. یک روش برای محاسبه تغییر شکل بر اساس راندمان انتقال بار توسعه داده شد. محاسبه بیشتر نشان داد که راندمان انتقال بار برای مفاصل ساختگی رابطهای مستقیم دارد، و راندمان انتقال بار به طور قابل توجهی در طول سال اول بهرهبرداری از روسازی کاهش مییابد.