ترجمه مقاله تاثیر ساعات کاری بر خواب رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تاثیر ساعات کاری بر خواب رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی اثر ساعات کاری و برنامه های زمان بندی بر خواب رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری
عنوان انگلیسی
Surveying the Impact of Work Hours and Schedules on Commercial Motor Vehicle Driver Sleep
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5942
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی عمومی
مجله
ایمنی و بهداشت کار - Safety and Health at Work
دانشگاه
وزارت آموزش بهداشت، دانشگاه کارولینای شمالی در گرینزبورو، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
رانندگان بازرگانی، سلامتی، رانندگان کامیون دوربرد، خواب، محیط کاری
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
2-مواد و روش ها
2-1 جمع آوری داده ها
ابزار پژوهش
2-3 معیارها
2-3-1 الگوها و کیفیت خواب
2-3-2 عوامل پیش بینی کننده الگوها و کیفیت خواب
2-4 تجزیه و تحلیل های آماری
3-نتایج
3-1 نمودار آمارگیری رانندگان کامیون
3-2 نمودار بهره گیری از رانندگان کامیون
3-3 تقاضاها و الگوهای کار و رانندگان کامیون
3-4 الگوهای خواب رانندگان کامیون
3-4-1 ساعات خواب
3-5 تعداد و مدت زمان خواب های نیمروزی (چرت زدن ها)
3-5-1 کیفیت خواب
3-6. اثرات کیفیت خواب بر عملکرد کاری رانندگان کامیون
3-7 اثرات کار بر مدت و کیفیت خواب رانندگان کامیون
4-تشریح مطالب
4-1 ساعات خواب
4-2 ساعات کار
4-3 برنامه های زمان بندی نامنظم کاری
4-4 تعداد مایل ها رانندگی شده
4-5 محدودیت ها
5-نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Background: Given the long hours on the road involving multiple and interacting work stressors (i.e., delivery pressures, irregular shifts, ergonomic hazards), commercial drivers face a plethora of health and safety risks. Researchers goal was to determine whether and to what extent long-haul trucker work schedules influence sleep duration and quality. Methods: Survey and biometric data collected from male long-haul truck drivers at a major truckstop in central North Carolina over a six month period. Results: Daily hours worked (mean ¼ 11 hours, 55 minutes) and frequency of working over governmentmandated daily HOS regulations (23.8% “frequently or always”) were statistically significant predictors of sleep duration. Miles driven per week (mean ¼ 2,812.61), irregular daily hours worked (63.8%), and frequency of working over the daily hour limit (23.8% “frequently or always”) were statistically significant predictors of sleep quality. Conclusion: Implications of findings suggest a comprehensive review of the regulations and operational conditions for commercial motor vehicle drivers be undertaken.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پیش زمینه: با توجه به ساعات کاری طولانی در جاده که دربرگیرنده عوامل تنش زای کاری متعدد و با اثرمتقابل است (مانند فشارهای انتقال، تغییر مسیرهای نامنظم، خطرات ارگونومیک)، راننده های تجاری با خطرات سلامتی و ایمنی بسیاری مواجه می شوند. هدف محققین، تعیین این امر بوده است که آیا برنامه های زمان بندی کار رانندگان کامیون بر مدت و کیفیت خواب تأثیرگذار است یا خیر و این میزان تأثیر تا چه حد بوده است.
روش ها: داده های پژوهشی و زیست سنجی که از رانندگان مرد کامیون های دوربرد در یک ایستگاه اصلی کامیون در کارولینای شمال مرکزی در یک دوره 6 ماهه بدست آمده اند.
نتایج: تعداد ساعات کار روزانه (میانگین=11 ساعت و 55 دقیقه) و تردد کاری در مقررات روزانه HOS الزام شده از سوی دولت (23.8% بطور مکرر یا همیشگی) از لحاظ آماری عوامل پیش بینی کننده مهمی برای مدت زمان خواب می باشند. تعداد مایل های رانندگی در هفته (میانگین=2812.61)، ساعات کاری نامنظم روزانه (63.8%) و تردد کاری در محدوده ساعات روز (23.8% بطور مکرر یا همیشگی) از لحاظ آماری عوامل پیش بینی کننده مهمی برای کیفیت خواب می باشند.
نتیجه گیری: مفاهیم یافته ها به این امر اشاره دارد که مروری جامع بر مقررات و شرایط عملیاتی برای رانندگان بازرگانی وسایل نقلیه موتوری باید صورت گیرد.

بدون دیدگاه