تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله آموزش مثبت و نقش های رهبری نوظهور مشاوران – نشریه الزویر

عنوان فارسی: افق های جدید در آموزش: آموزش مثبت و نقش های رهبری نوظهور مشاوران
عنوان انگلیسی: New Horizons In Education: Positive Education And Emerging Leadership Roles Of Counselors
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 13
سال انتشار : 2014 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) کد محصول : 9518
محتوای فایل : zip حجم فایل : 644.43Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی عمومی و روانشناسی مشاوره ای
مجله: پروسدیا - علوم اجتماعی و رفتاری - Procedia - Social and Behavioral Sciences
دانشگاه: دانشگاه Kültür استانبول
کلمات کلیدی: روانشناسی مثبت، آموزش مثبت، مشاوره مبتنی بر توانمندی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.452
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

یک بررسی کوتاه روی روانشناسی مثبت؛ از بیماری های روحی تا سلامت روحی

ماموریت روانشناسی مثبت: خاموش کردن آتش است یا پیش گیری از آن؟

سطوح روانشناسی مثبت

زمینه های کاربردی روانشناسی مثبت

آموزش مثبت و نقش رهبری در حال ظهور مشاوره در مدارس

نقش مشاوران در آموزش مثبت

سدهایی برای تقویت نقش های رهبری مشاوران

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Positive Psychology is a movement, which has grown so rapidly in the last decade driven by a concern for the systematic study of positive aspects of human development rather than mental disease. Happiness, positive traits, positive emotions and positive institutions are the prevalent research topics studied under the name of positive psychology with empirical validations about their positive effects on self enhancement and prevention from mental illness. Positive Psychology has quite extensive fields of application in business administration, law (forensic psychology), clinical psychology, counseling, health and education all concern about institutional and individual mechanisms that set the positive potentials of individuals into practice in order to be at their best. This article reviews conceptual foundations of positive psychology and how its principles are integrated in education holistically. The article proposes a system model where meso and micro level indicators of positive psychology/education interacts within an eco system where the role of school counselors as change agents becomes crucial. Mindsets and other potential barriers for the counselors are discussed along with resolution strategies.

نمونه متن ترجمه

چکیده

روانشناسی مثبت، یک جنبش است که به سرعت در دهه اخیر در حال رشد است و بیشتر از اینکه از طریق نگرانی برای مطالعه ی سیستماتیک بیماری های روحی رانده شود، توسط نگرانی برای مطالعه ی سیستماتیک جنبه های مثبت نمو (پیشرفت) انسان رانده می شود. شادی، صفات مثبت، عواطف مثبت، و عرف های مثبت، عناوین پژوهشی شایع مطالعه شده تحت نام روانشناسی مثبت می باشند که همراه با تایید تجربی در مورد اثرات مثبت آن ها روی خودبهبودی و پیش گیری از بیماری های روحی می باشد. روانشناسی مثبت، زمینه های کاربردی کاملا پهناوری در اداره ی کسب و کارها، قانون (روانشناسی قانونی)، روانشناسی بالینی، مشاوره، سلامت و آموزش دارد که همگی نگرانی هایی در مورد مکانیسم های فردی و سازمانی می باشند و ظرفیت های مثبت افراد را به درون عمل وارد می کند تا آن ها بهترین های خودشان باشند. این مقاله، اساس ادراکی روانشناسی مثبت و اینکه چگونه اصول آن، به صورت کلی، به درون آموزش وارد می شوند را مورد بررسی قرار می دهد. این مقاله، یک سیستم مدل را پیشنهاد می کند که درآن، سطوح مزو و میکرو، شاخص های برهم-کنش های روانشناسی مثبت / آموزش درون یک اکوسیستم هستند که در آنجا نقش مشاوران مدرسه، به عنوان عوامل تغییر، دارای اهمیت می شود. ذهنیت ها و سایر سدهای بالقوه برای مشاوران، هم تراز با استراتژی-های تصمیم گیری بحث خواهد شد.