تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله نقش جنسیت و تحصيلات در نگرش والدین نسبت به عقب ماندگی ذهنی

عنوان فارسی: نقش جنسیت و تحصيلات در نگرش والدین نسبت به عقب ماندگی ذهنی
عنوان انگلیسی: Role of Gender and Education in Parental Attitude towards Mental Retardation
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 9
سال انتشار : 2012 نشریه : Oiirj
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8375 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 695.58Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم اجتماعی و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: جامعه شناسی و روانشناسی شناخت
مجله: آموزش بین المللی - International Educational
دانشگاه: دانشکده دولتی علوم و هنر، مهاراشترا، هند
کلمات کلیدی: عقب ماندگی ذهنی، نگرش والدین، جنسیت، تحصيلات
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چكيده

مقدمه

روش

داده ها

نمونه

نتایج

بحث

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The aim of present study is to find out the differences in the attitude of parents towards mental retardation. Two groups of parents were included in the study: one group comprised of parents of mentally retarded children, while the other comprised of parents of normal school going children of the same age group. Female parents in both the groups were found to have a more negative attitude towards the disability than male parents. Education of parents also had an impact on their attitude, with graduate and post graduate parents having a more positive attitude than those educated up to the X and XII level.

نمونه متن ترجمه

چكيده

هدف از اين پژوهش پي بردن به تفاوت های موجود در نگرش پدر و مادرها نسبت به عقب ماندگی ذهنی مي باشد. دو گروه از والدين در اين پژوهش حضور دارند: یک گروه متشکل از والدین کودکان عقب مانده ذهنی و گروه دیگر در بر گيرنده پدر و مادرهاي کودکان مدرسه اي سالم از همان گروه سنی مي باشد. مشخص شد كه در هر دو گروه مادران نسبت به پدران نگرش منفی تري در مورد معلولیت داشتند. تحصيلات پدر و مادرها نیز بر نگرش آنان تاثير گذار بود، والدين فارغ التحصیل (كارشناسي) و يا دانشجويان تحصيلات تكميلي نسبت به آنهايي كه تحصيلاتشان در سطح مقدماتی بود نگرش مثبت تري داشتند.