ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
In this era of advanced computing where complex algorithms and expensive approaches are used to determine the machine parameters of a synchronous machine, this paper proposes a novel, economical and yet fundamental approach towards estimation of the d- and q-axis field and damper circuit parameters of a low/medium power wound-field synchronous machine. The proposed novel methodology employs fundamental voltage, current, flux linkage relationships of the 3-phase wound-field synchronous machine in a-b-c reference frame theory. Firstly, the proposed methodology has been explained in detail using analytical equations and then employed to determine the aforementioned parameters of a small laboratory synchronous machine. Other equivalent circuit parameters have been determined using conventional tests. Further validation of the proposed methodology was performed using two other larger machines with different nameplate ratings. Moreover, the aforementioned parameters of the larger machines were also experimentally determined using IEEE standard tests. Finally, a comparison of the results obtained employing the conventional and the proposed methodologies were performed and the proposed methodology has been established to be valid as the results are in close agreement.
در این عصر محاسبات پیشرفته که الگوریتم های پیشرفته وتکنیک های پرهزینه برای تعیین پارامترهای ماشین سنکرون استفاده می شوند، این مقاله روشی تازه، اقتصادی و بااین وجود، بنیادین را برای تخمین پارامترهای محورهای d و q مدار میدان و مدار میراگر یک ماشین سنکرون با سییم پیچ میدان با توان کم/متوسط را ارایه می دهد. روش جدید پیشنهاد شده، از روابط بنیادین ولتاژ،جریان، و نشتی شار یک ماشین سنکرون با سیم پیچ میدان سه فاز، در یک توالی مرجع a-b-c بهره می گیرد. نخست، روش پیشنهاد شده با جزییات آن توسط معادلات تحلیلی توضیح داده شده، و سپس برای تعیین پارامترهای نامبرده ی یک ماشین سنکرون کوچک آزمایشگاهی بکار گرفته شده است. پارامترهای دیگر مدار معادل، با استفاده از آزمایشهای قرار دادی تعیین شده اند. اعتبار بیشتر این روش، با بکازگیری آن در دو ماشین بزرگتر با پلاک های متفاوت، انجام شده است. به علاوه، پارامترهای نامبرده ی ماشین های بزرگتر نیز با استفاده از تست های استاندارد IEEE بطور تجربی تعیین شده اند. سرانجام، یک مقایسه بین نتایج بدست آمده از روش رایج و روش ارایه شده ی ما انجام شده و روش ما ه خاطر تطابق نزدیک آن با نتایج روش اصلی، معتبر شناخته شده است.