ترجمه مقاله بررسی تجربی و عددی یک میراگر اصطکاک تنظیم شده جدید - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بررسی تجربی و عددی یک میراگر اصطکاک تنظیم شده جدید - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی تجربی و عددی یک میراگر اصطکاک تنظیم شده جدید
عنوان انگلیسی
Experimental and numerical study of a new adjustable frictional damper
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.171 در سال 2018
شاخص H_index مجله
81 در سال 2019
شاخص SJR مجله
1.719 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0143-974X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
9883
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران و سازه
مجله
مجله تحقیقاتی فولاد ساختمانی - Journal of Constructional Steel Research
دانشگاه
گروه مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی ، تهران ، ایران
کلمات کلیدی
میراگر اصطکاک، استهلاک انرژی، کنترل غیر فعال، کنترل نیمه فعال، بارگیری هیسترتیک
کلمات کلیدی انگلیسی
Frictional damper - Energy dissipation - Passive control - Semi-active control - Hysteretic loading
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jcsr.2015.05.019
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2 - اجزاء و مکانیزم میراگر اصطکاک قابل تنظیم
3 محاسبات طراحی AFD
4. مطالعه تجربی رفتار هیسترتیک AFD
4-1 فرایند ساخت نمونه اولیه AFD
4-2 تنظیم آزمایش
4-3. بارگذاری استاتیک
4-4 بارگذاری دینامیک
5. مطالعه عددی رفتار هیسترتیک AFD
5-1 تحلیل مکانیکی
5-2تحلیل حرارتی
6- میرایی چسبنده معادل
7. AFD به عنوان یک میراگر غیرفعال
8- نتیجه گیری
منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

In this paper, the concept of a semi active frictional damper called Adjustable Frictional Damper (AFD) is introduced. The clamping force of such damper is secured by hydraulic pressure, which not only reduces the manufacturing costs but also makes it possible to control the seismic response of the structure by changing the clamping force of the dampers. The hysteretic behavior of AFD is studied by experimental means as well as by numerical model. Experimental process involves tests with various hydraulic pressures (which cause various frictional forces) at nearly static loading as well as dynamic loading with various frequencies. The results show that the proposed damper has significant energy absorption by stable hysteretic loops, which can be used for enhancement of the performance of structures subjected to earthquake loads with various intensities. Force–displacement characteristics of AFD such as slippage load, dissipated energy, effective stiffness and equivalent viscous damping for consecutive cycles of loading is calculated. The system is qualified based on the requirements for displacement-dependent devices according to ASCE/SEI 41-06 specification. Furthermore, the hysteretic behavior of AFD is studied by numerical method and a close agreement between the experimental and numerical results is observed.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله مفهوم یک میراگر اصطکاک نیمه فعال ، بنام میراگر اصطکاک تنظیم شده (AFD) معرفی شده است. نیروی بهم فشردگی چنین میراگری توسط فشار هیدرولیکی امن شده است، که نه تنها هزینه های تولید را کاهش می دهد، بلکه آن را برای کنترل پاسخ لرزه ای سازه با تغییر نیروی بهم فشردگی میراگرها، ممکن می سازد.
رفتار هیسترتیک AFD با استفاده از اندازه های تجربی همانند مدل عددی بررسی شده است.فرایند تجربی درگیر آزمون هایی با فشار هیدرولیکی مختلف(که باعث ایجاد نیروهای اصطکاک مختلف می شود)در نزدیکی بارگذاری ایستا همانند بارگذاری دینامیک با فرکانس های مختلف می باشد. نتایج نشان می دهد که میراگر پیشنهادی دارای جذب انرژی قابل توجهی توسط حلقه های هیسترتیک ثابت است، که می تواند برای افزایش عملکرد سازه های مورد نظر تحت بارهای زلزله با شدت های مختلف استفاده شود. ویژگی های جابجایی نیرو AFD مانند بار لغزش، انرژی تخلیه شده، سفتی(سختی) مؤثر و میرایی چسبنده معادل برای دور های متوالی بارگذاری محاسبه شده است. سیستم بر اساس نیازمندی های دستگاه های وابسته به جابجایی بر طبق مشخصات ASCE / SEI 41-06 توصیف شده است. علاوه بر این، رفتار هیسترتیک AFD توسط روش عددی مورد مطالعه قرار می گرفته و توافق نزدیک بین نتایج آزمایشگاهی و عددی مشاهده شده است.

بدون دیدگاه