تلفن: 04142273781

ترجمه مقاله تحلیل اگزرژتیکی و اینرژیکی موتور توربو جت T56 – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تحلیل اگزرژتیکی (بخش مصرف شده از انرژی) و اینرژیکی (پر انرژی) موتور توربو جت T56
عنوان انگلیسی: Energetic and exergetic analyses of T56 turboprop engine
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 36
سال انتشار : 2013 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5849 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.12Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله: مکانیک خودرو، تبدیل انرژی و ساخت و تولید
مجله: مدیریت و تبدیل انرژی - Energy Conversion and Management
دانشگاه: گروه سیستم های مهندسی انرژی، دانشکده مهندسی، دانشگاه Yasar، ازمیر، ترکیه
کلمات کلیدی: تجزیه و تحلیل انرژی، تحلیل اگزرژی، بهره وری انرژی، راندمان اگزرژتیک، پتانسیل بهبود، نسبت سوخت تولید
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1.مقدمه

2. تحلیل ترمودینامیکی

2.1، تحلیل انرژی

2.1، تحلیل انرژی

2.1.2، معادلات کنترل و بازدهی انرژی

محفظه ی احتراق (CC)

2.2 تحلیل اکسرژی

2.2.1، معادله ی موازنه ی اکسرژی و شرایط اکسرژی

2.2.2، اصطلاح بازدهی اکسرژی

2.3، پارامتر های عملکرد

2.3.1، مصرف سوخت ویژه

2.3.3، دیگر پارامتر های ارزیابی

3. نرم افزار کاربردی برای موتور توربوجت T56 (TPE)

3.1، توصیف کلی از TPE

3.2، فرضیات ساخته شده

3.3 سیستم اندازه گیری و داده های تجربی

3.4، حالت های عملیاتی

3.5، ظرفیت گرمایی ویژه و موازنه ی مصرف انتشار گازهای گلخانه ای.

3.6، معادلات موازنه ی اکسرژی و انرژی از کل TPE

3.7، معادلات موازنه ی اکسرژی اجزاء TPE

4. بررسی و نتیجه گیری

4.1. نتایج تجزیه و تحلیل پر انرژی و اگزرژتیک از کل TPE

4.3، تحلیل های نامعلوم

5. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This study presents the results of energetic and exergetic analyses of T56 turboprop engine at various power loading operation modes (75%, 100%, Military and Takeoff). The energetic and exergetic performance evaluations were made for both the shaft power (Case A) and the shaft power plus the kinetic energy of exhaust gaseous (Case B). The energetic efficiency was calculated to be maximum at 25.4% for Case A and 28.1% for Case B while the exergy efficiency was obtained to be maximum at 23.8% for Case A and 26.3% for Case B at Takeoff mode, respectively. The maximum exergy destruction rate occurred within the combustion chamber. It increased from 4846.3 kW to 6234.1 kW depending on operation modes. The exergetic performance parameters, such as the relative exergy consumption, the fuel depletion ratio, the productivity lack ratio, the improvement potential and the fuel-production ratio, were also investigated. The fuel energy-production ratio decreased from 4.6 to 3.9 while the fuel exergy-production ratio decreased from 4.9 to 4.2 by increasing the produced shaft power and residual thrust. The results provided here can be helpful to regulate and select operation modes for these engine users.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مطالعه نتایج حاصل از تحلیل اکسرژی و اینرژیتیک موتور توربو جت T56 را در حالت های مختلف عملیات بارگیری توان ارائه می کند. ارزیابی های عملکرد اکسرژیکی و اینرژیکی هم برای توان محور پروانه (مورد A) و هم برای توان اضافی انرژی جنبشی وابسته به گازهای خروجی محور پروانه (مورد B) انجام شده است. حداکثر بهره وری انرژی برای مورد A 28.1% و برای مورد B 23.8% محاسبه شده در حالی که حداکثر بهره وری انرژی در حالت برخاست هواپیما برای مورد A23.8% و برای مورد B 26.3 مشاهده شده است. حداکثر مقدار اتلاف انرژی در درون محفظه احتراق رخ می دهد. این افزایش بهره وری مشاهده شده 4846.3 kW to 6234.1 Kw وابسته به حالت های عملیات است. پارامتر های عملکرد اکسرژیکی، مانند مصرف نسبی اکسرژی، کاهش نسبت سوخت، نسبت عدم بهره وری، پتانسیل بالقوه ی بهبود و نسبت تولید سوخت، نیز مورد بررسی قرار گرفته است. نسبت تولید انرژی از سوخت از 4.6 به 3.9 کاهش می یابد در حالی که نسبت تولید انرژی از سوخت به واسطه ی افزایش تولید توان محور پروانه و فشار باقی مانده از 4.9 به 4.2 کاهش پیدا می کند. نتایج ارائه شده در اینجا می تواند برای تنظیم و انتخاب حالت های عملیات برای کاربران موتور مفید واقع شود.