ترجمه مقاله واکنش دینامیکی و بارهای باد در یک ساختمان مرتفع بر اساس آزمایشات تونل باد

ترجمه مقاله واکنش دینامیکی و بارهای باد در یک ساختمان مرتفع بر اساس آزمایشات تونل باد
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
واکنش دینامیکی و بارهای باد در یک ساختمان مرتفع بر اساس آزمایشات تونل باد
عنوان انگلیسی
Dynamic response and wind loads of a tall building based on wind tunnel tests
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2009
نشریه
Iawe
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6728
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران و مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
سازه و مکانیک سیالات
دانشگاه
دانشکده مهندسی مکانیک، میلان، ایتالیا
کلمات کلیدی
تست تونل باد ، ساختمان مرتفع، بار باد، سطح راحتی، شبیه سازی عددی معین
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
آزمایش در تونل باد
اصول آنالیز دینامیک سازه ها
نتایج اوج واکنش
بارهای باد
بارهای ساکن
بارهای فشار خارجی
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
ABSTRACT

This paper presents a method, based on the multi-modal approach, to evaluate the dynamic response of a structure and to calculate the wind loads. The method is shown applied on a tall building designed for office use. The set-up methodology allows to calculate the maximum displacements and accelerations of the tower caused by the turbulent wind useful to check the comfort level and to calculate the overall wind loads on the building. The input data of this analysis are the pressure distributions on the external surface of the building and the building modal parameters. An experimental research has been carried out in a boundary layer wind tunnel on a 1:100 scaled model of the building, while the modal parameters have been calculated from a finite element model of the tower. As final output of the methodology, the internal loads acting on the building are evaluated starting from the external loads associated to the pressure distributions and from the inertial loads calculated through the accelerations.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله یک روش مبتنی بر رویکردی چند وجهی جهت بررسی واکنش دینامیکی در یک سازه و محاسبه بارِ باد ارائه می گردد. ساختمان هایی که از این روش در طراحی خود بهره می برند برای استفاده های اداری می باشند. دانش سبک شناسی معماری، ما را قادر می سازد تا حداکثر جابجایی و شتاب برج که ناشی از باد متلاطم است و برای بررسی سطح راحتی مناسب می باشد را محاسبه کنیم و نیز بارهای کلی باد بر روی ساختمان را بسنجیم. اطلاعات ورودی برای آنالیز (تجزیه و تحلیل) این مورد همان توزیعات فشار بر روی سطح خارجی ساختمان و پارامترهای کیفی آن هستند. پژوهشی تجربی در یک تونل باد لایه مرزی بر روی یک ساختمان با نسبت یک به صد (1:100) انجام شد که در آن پارامترهای کیفی از روش اِلمان محدود (بخش مشخصی از ساختمان) به دست آمده اند. به عنوان خروجی نهایی، بارهای داخلی که در ساختمان ایفای نقش می کنند از بارهای ساکنِ به دست آمده از طریق شتاب ها سنجیده می شوند.

بدون دیدگاه