ترجمه مقاله دوام لاستیک تایر ضایعاتی مورد استفاده در بتن خودتراکم - نشریه الزویر

ترجمه مقاله دوام لاستیک تایر ضایعاتی مورد استفاده در بتن خودتراکم - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مطالعه ای راجع به خواص دوام لاستیک تایر ضایعاتی مورد استفاده در بتن خودتراکم
عنوان انگلیسی
A study of the durability properties of waste tire rubber applied to self-compacting concrete
صفحات مقاله فارسی
13
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2013
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6169
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران و مهندسی پلیمر
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت ساخت و مهندسی مواد مرکب
مجله
مصالح ساختمانی و ساخت و ساز - Construction and Building Materials
دانشگاه
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه ملی علوم کاربردی کائوسیونگ، تایوان
کلمات کلیدی
پودر لاستیک تایر ضایعاتی، بتن لاستیک خودتراکم (SCRC)، دوام، مواد بازیافتی
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. طرح آزمایشگاهی
2.1 مصالح
2.2 متغیرهای آزمایش
2.3 روش آزمایشگاهی
3. نتایج و تحلیل
3.1 خواص پودر لاستیک تایر ضایعاتی
3.2 مقاومت فشاری
3.3 سرعت پالس مافوق صوت
3.4 انقباض
3.5 مقاومت الکتریکی
3.6 مشخصه ضدخوردگی
4. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This study used waste tire rubber as a recycled material and replaced part of the fine aggregate by waste tire rubber powder filtered through #30 and #50 sieves to produce self-compacting rubber concrete (SCRC). Part of the fine aggregate was replaced with waste tire rubber powder that had been passed through sieves at volume ratios of 5%, 10%, 15% and 20%, respectively, to produce cylinder specimens and obtain the optimal replacement value. Replacing part of the normal sand with waste tire rubber powder of different degrees of fineness at different ratios is discussed. The results showed that when 5% waste tire rubber powder that had been passed through a #50 sieve was added, the 91 day compressive strength was higher than the control group by 10%. Additionally, the shrinkage was higher with an increase in the amount of waste rubber, and reached its maximum at 20%. The ultrasonic pulse velocity decreased when more powder was added, and the 56 day electrical resistance exceeded 20 kX-cm and was increased with the addition of more powder. Meanwhile, both the ultrasonic pulse velocity and the electrical resistance were in a favorable linear relationship with the compressive strength. The addition of 5% waste tire rubber powder brought about a significant increase in anti-sulfate corrosion. Using waste tire rubber powder can enhance the durability of self-compacting rubber concrete.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این تحقیق، با صاف کردن پودر لاستیکی با عبور از الک‌های نمره 30 و 60 از لاستیک ضایعاتی به عنوان مواد بازیافتی و جزء جایگزین مصالح ریزدانه استفاده کردیم تا بتن لاستیکی خودتراکم (SCRC) را تولید کنیم. جزء ریزدانه با پودر لاستیک تایر ضایعاتی جایگزین شد که بترتیب با نسبت‌های حجمی 5%، 10%، 15% و 20% از الک عبور داده شد تا بدین صورت نمونه‌های استوانه‌ای ساخته شوند و درصد جایگزینی بهینه بدست آید. در اینجا به جایگزینی جزء ماسه عادی با پودر لاستیک تایر ضایعاتی با درجات نرمی متفاوت در نسبت‌های متفاوت می‌پردازیم.
نتایج نشان دادند زمانی که 5% پودر لاستیک که از الک نمره 50 عبور داده شده به مخلوط اضافه شد، مقاومت فشاری 91 روزه بتن نسبت به گروه نمونه‌های شاهد 10% بیشتر شد. هم چنین، انقباض با افزایش مقدار لاستیک ضایعاتی بیشتر شد و به حداکثر مقدار خود که 20% بود رسید. سرعت پالس مافوق صورت زمانی که پودر بیشتری اضافه شد کاهش یافت و مقاومت الکتریکی 56 روزه از 20 کیلواهم-سانتیمتر تجاوز کرد و با اضافه کردن پودر بیشتر به مخلوط این مقدار نیز بیشتر شد. در این بین، هم سرعت پالس مافوق صوت و هم مقاومت الکتریکی رابطه خطی مطلوبی با مقاومت فشاری داشتند. افزودن 5% پودر لاستیک تایر ضایعاتی سبب افزایش چشمگیری در مقاومت خوردگی ضدسولفات شد. استفاده از پودر لاستیک تایر ضایعاتی می‌تواند دوام بتن لاستیکی خودتراکم را ارتقا بخشد.

بدون دیدگاه