تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله توسعه استانداردهای شایستگی ICT با استفاده از تکنیک دلفی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: توسعه استانداردهای شایستگی ICT با استفاده از تکنیک دلفی
عنوان انگلیسی: Development of ICT Competency Standard Using the Delphi Technique
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 22 (3 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2013 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله : ژورنال شناسه ISSN مجله : 1877-0428
کد محصول : 10180 وضعیت ترجمه : ترجمه شده و آماده دانلود
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.43Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی و مهندسی ICT، تکنولوژی آموزشی، کاربردهای ICT
مجله: کنفرانس بین المللی فناوری آموزشی Ietc2013
دانشگاه: دانشکده مطالعات آموزشی ، دانشگاه علوم مالزی
کلمات کلیدی: صلاحیت ICT، تکنیک دلفی، علوم و ریاضیات
کلمات کلیدی انگلیسی: ICT competency - Delphi technique - Science and Mathematics
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.338
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. طراحی تحقیقاتی

3. طراحی دسته ی اصلی، شاخص ها و آیتم ها

3.1 دسته ی اصلی استاندارد های شایستگی ICT

3.2 شاخص های شایستگی های مهم ICT

3.3 آیتم های اندازه گیری استاندارد شایستگی ICT

4 مطالعه ی راهنما

5 اعتبار سنجی ابزار تحقیقاتی

6 توسعه ی پرسش نامه ی دور 1

7 ایجاد کردن گروه اصلی دلفی

8 روند های تکنیک دلفی اصلاح شده

9 تحلیل داده های دلفی

10 قابلیت اعتماد و ثبات پاسخ متخصص ها

11 نتایج و مباحث

12 محدودیت های این مطالعه

13 جمع بندی

14 منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The purpose of the paper is to discuss the application of the Delphi technique in the research design of developing a valid and reliable ICT (Information & Communication Technology) competency standard for teachers. Much investment has been placed on organizing ICT training programmes for in-service teachers but the effects of teaching and learning practices in the classroom have not achieved expected outcomes. In addition, allegations from teachers highlighted that the training programmes are inadequate to completely meet the needs of ICT competencies. Hence, an ICT competency standard is necessary and timely to be developed to serve as a guide for organizing ICT training programmes. The Delphi technique is a research approach used to obtain a consensus opinion from experts using a series of questionnaires. This study was carried out with the purpose to obtain a consensus opinion from the experts on the types of important ICT competencies to be mastered by secondary school Science and Mathematics teachers, and ultimately develop the ICT competency standard for Malaysian Science and Mathematics teachers. The developed competency standard using the Delphi technique is valid and reliable.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف این مقاله بررسی تکنیک دلفی در طراحی تحقیقات توسعه ی استاندارد های شایستگی ICT به صورت معتبر و قابل اطمینان برای معلم ها می باشد (تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات). بیشتر سرمایه گذاری ها در این زمینه، بر روی سازمان دهی برنامه های تمرین ICT برای معلم های در حال خدمت متمرکز بوده اند اما فعالیت های تدریس و یادگیری در کلاس درسی با استفاده از ICT، هنوز نتوانسته اند به اهداف مورد نظر خودشان دست پیدا کنند. به علاوه، بررسی اطلاعات به دست آمده از معلم ها نشان می دهد که برنامه های تمرین ، برای تطبیق با نیاز شایستگی های ICT ، کافی نیستند. ازین رو، یک استاندارد شایستگی ICT ضروری می باشد و باید در زمان مناسب شکل بگیرد تا بتوان از آن به عنوان یک رهنمود برای سازمان دهی برنامه های تمرین ICT استفاده کرد. تکنیک دلفی یک روش تحقیقاتی مورد استفاده برای رسیدن به یک نظر جامع از متخصص ها با استفاده از یک سری پرسش نامه می باشد. این مطالعه با هدف به دست آوردن یک نظر جامع از طرف متخصص ها مرتبط با هر شایستگی مهم ICT که معلم های مدارس دوره ی دوم علوم و ریاضی باید در آن مهارت داشته باشند، انجام شده است و در نهایت ما توانستیم یک استاندارد شایستگی ICT برای معلم های علوم و ریاضی مالزی، ایجاد کنیم. استاندارد شایستگی ایجاد شده با استفاده از تکنیک دلفی، معتبر و قابل اعتماد می باشد.