ترجمه مقاله توسعه استانداردهای شایستگی ICT با استفاده از تکنیک دلفی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله توسعه استانداردهای شایستگی ICT با استفاده از تکنیک دلفی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
توسعه استانداردهای شایستگی ICT با استفاده از تکنیک دلفی
عنوان انگلیسی
Development of ICT Competency Standard Using the Delphi Technique
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
16
سال انتشار
2013
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
1877-0428
کد محصول
10180
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی و مهندسی ICT، تکنولوژی آموزشی، کاربردهای ICT
مجله
کنفرانس بین المللی فناوری آموزشی Ietc2013
دانشگاه
دانشکده مطالعات آموزشی ، دانشگاه علوم مالزی
کلمات کلیدی
صلاحیت ICT، تکنیک دلفی، علوم و ریاضیات
کلمات کلیدی انگلیسی
ICT competency - Delphi technique - Science and Mathematics
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.338
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. طراحی تحقیقاتی
3. طراحی دسته ی اصلی، شاخص ها و آیتم ها
3.1 دسته ی اصلی استاندارد های شایستگی ICT
3.2 شاخص های شایستگی های مهم ICT
3.3 آیتم های اندازه گیری استاندارد شایستگی ICT
4 مطالعه ی راهنما
5 اعتبار سنجی ابزار تحقیقاتی
6 توسعه ی پرسش نامه ی دور 1
7 ایجاد کردن گروه اصلی دلفی
8 روند های تکنیک دلفی اصلاح شده
9 تحلیل داده های دلفی
10 قابلیت اعتماد و ثبات پاسخ متخصص ها
11 نتایج و مباحث
12 محدودیت های این مطالعه
13 جمع بندی
14 منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The purpose of the paper is to discuss the application of the Delphi technique in the research design of developing a valid and reliable ICT (Information & Communication Technology) competency standard for teachers. Much investment has been placed on organizing ICT training programmes for in-service teachers but the effects of teaching and learning practices in the classroom have not achieved expected outcomes. In addition, allegations from teachers highlighted that the training programmes are inadequate to completely meet the needs of ICT competencies. Hence, an ICT competency standard is necessary and timely to be developed to serve as a guide for organizing ICT training programmes. The Delphi technique is a research approach used to obtain a consensus opinion from experts using a series of questionnaires. This study was carried out with the purpose to obtain a consensus opinion from the experts on the types of important ICT competencies to be mastered by secondary school Science and Mathematics teachers, and ultimately develop the ICT competency standard for Malaysian Science and Mathematics teachers. The developed competency standard using the Delphi technique is valid and reliable.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف این مقاله بررسی تکنیک دلفی در طراحی تحقیقات توسعه ی استاندارد های شایستگی ICT به صورت معتبر و قابل اطمینان برای معلم ها می باشد (تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات). بیشتر سرمایه گذاری ها در این زمینه، بر روی سازمان دهی برنامه های تمرین ICT برای معلم های در حال خدمت متمرکز بوده اند اما فعالیت های تدریس و یادگیری در کلاس درسی با استفاده از ICT، هنوز نتوانسته اند به اهداف مورد نظر خودشان دست پیدا کنند. به علاوه، بررسی اطلاعات به دست آمده از معلم ها نشان می دهد که برنامه های تمرین ، برای تطبیق با نیاز شایستگی های ICT ، کافی نیستند. ازین رو، یک استاندارد شایستگی ICT ضروری می باشد و باید در زمان مناسب شکل بگیرد تا بتوان از آن به عنوان یک رهنمود برای سازمان دهی برنامه های تمرین ICT استفاده کرد. تکنیک دلفی یک روش تحقیقاتی مورد استفاده برای رسیدن به یک نظر جامع از متخصص ها با استفاده از یک سری پرسش نامه می باشد. این مطالعه با هدف به دست آوردن یک نظر جامع از طرف متخصص ها مرتبط با هر شایستگی مهم ICT که معلم های مدارس دوره ی دوم علوم و ریاضی باید در آن مهارت داشته باشند، انجام شده است و در نهایت ما توانستیم یک استاندارد شایستگی ICT برای معلم های علوم و ریاضی مالزی، ایجاد کنیم. استاندارد شایستگی ایجاد شده با استفاده از تکنیک دلفی، معتبر و قابل اعتماد می باشد.

بدون دیدگاه