تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله منحنی S-N برای سازه های دریایی جوشکاری شده، غیر جوشکاری شده یا جزئیات جوشکاری بهبود یافته – نشریه الزویر

عنوان فارسی: منحنی S-N برای سازه های دریایی جوشکاری شده، غیر جوشکاری شده یا جزئیات جوشکاری بهبود یافته
عنوان انگلیسی: S-N Curves for Welded, Non-Welded or Improved Welded Details of Marine Structures
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24
سال انتشار : 2013 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : F681 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.64Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران و جوشکاری
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه های دریایی و بازرسی جوش اسکلت فلزی
مجله: پنجمین کنفرانس طراحی خستگی - 5th Fatigue Design Conference
دانشگاه: دفتر Veritas، بخش دریایی، فرانسه
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
ترجمه این مقاله با کیفیت متوسط انجام شده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1-مقدمه

2-پیش زمینه

2-1-اطلاعات موجود

2-2-روش های موجود

2-3-اصول کلی

3-منحنی S-N پایه

3-1-منحنی های میانگین

3-2-اجزای جوشکاری شده

3-3-قطعات جوشکاری شده و تنش زدایی شده

3-4-قطعات جوشکاری نشده

3-5-قطعات جوشکاری شده و بهبود یافته

4- کاربردهای بررسی شده

4-1-برای قطعه اسکلاپ

5- نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Fatigue cracking is surely the more common failure mode of marine structures. The return experience shows that in the majority of the cases, cracks start at welded joints and so the verification methods developed since the 70s deal with welded joints. More recent cases on FPSOs have shown that cracks can also start from non welded areas and the development of the ULCS (Ultra Large Container Ships) points out the necessity of methods for the hatch corners which are non welded areas. To provide a solution for the design of these ships Bureau Veritas developed a local stress S-N curve formulation including as-welded, non welded and improved welded details. The formulation is based on the accumulated knowledge in fatigue verification approaches since the 70s, the marine return experience and the analysis of available published data. The paper presents the development of the formulation starting by the definition of a S-N curve for as-welded joints covering the low and high cycle domains, then the extension of to the stress release welded joints with different R levels and finally the generalisation to non welded and improved welded details. The non-welded detail S-N curves include the effects of the yield strength on the low cycles domain and of the mean stress level on the slope of the high cycles domain. The defined S-N curves are calibrated versus existing methods for welded joints and mechanical component fatigue verification and also versus test data. Finally, an illustration of a practical application on two ship deck details is given showing acceptable results.

نمونه متن ترجمه

چکیده

می‌توان گفت که ترک‌خوردگی خستگی مطمئناً یکی از رایج‌ترین دلایل از بین رفتن سازه‌های دریایی است. تجربیات نشان می‌دهد که در بیشتر موارد، ترک ها از اتصالات جوشکاری آغاز می شوند و بنابراین روش هایی از سال های دهه هفتاد برای بررسی اتصالات جوشکاری شده توسعه یافته است. در موارد اخیر FPSOs نشان داده است که ترک ها می توانند از مناطق غیرجوشکاری شده نیز در مخازن بسیار بزرگ کشتی ها (ULCS)ایجاد می شوند در نتیجه باید روش هایی نیز برای بررسی گوشه ها و مناطقی که جوشکاری نشده است نیز ارائه گردد. به عنوان یک راه حل برای طراحی این کشتی ها شرکت کشتی سازی Bureau VERITAS یک فرمولاسیون جدید برای منحنی های S-N (تنش –تعداد سیکل) موضعی ارائه کرده اند که شامل قسمت های جوشکاری شده،جوشکاری نشده و مناطقی که جوش آنها بهبود یافته می باشد. این فرمولاسیون بر اساس تجربیات و دانشی است که در زمینه روش های ارزیابی خستگی از دهه هفتاد توسعه یافته است.و همچنین بر اساس اطلاعاتی که بر اساس آزمایشاتی که نتایج آنها منتشر شده است و اطلاعات آنها در دسترس قرار دارد ،مورد تایید قرار گرفته است. این مقاله مراحل توسعه این فرمولاسیون جدید را توضیح می دهد. توسعه این فرمولاسیون از تعریف منحنی S-N برای اتصالات جوشکاری شده شروع می شود و در ادامه محدوده سیکل های بالا و پایین را نیز در نظر گرفته سپس رابطه ای را برای اتصالات جوشکاری شده ای که تحت تنش قرار دارند ارایه می دهد و سطوح مختلفی از تنش Rرا در نظر می گیرد و در نهایت یک رابطه کلی برای اتصالاتی که جوشکاری آنها بهبود یافته است ارائه می کند. منحنی های S-N برای قطعات جوشکاری نشده شامل تاثیر استحکام تسلیم بر روی سیکل های پایینی و تنش های متوسط بر روی شیب سیکل های بالا موثر است. منحنی S-N مشخص با توجه به روش های موجود برای اتصالات جوشکاری شده و قطعات مکانیکی کالیبره می شوند. همچنین این کالیبره کردن بر اساس اطلاعات حاصل از ازمایش نیز انجام می شود. در نهایت کاربرد عملی این فرمولاسیون بر روی عرشه کشتی های مختلف بررسی شده است و ونتایج قابل قبولی بدست آمده است.