تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ارزیابی برنامه درسی در آموزش پرستاری – نشریه وایلی

عنوان فارسی: ارزیابی برنامه درسی در آموزش پرستاری : مرور ادبیات
عنوان انگلیسی: Curriculum evaluation in nursing education: a review of the literature
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15
سال انتشار : 1994 نشریه : وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5623 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.04Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی و پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله: پرستاری و مدیریت آموزشی
مجله: مجله پرستاری پیشرفته - journal of Advanced Nursing
دانشگاه: گروه مطالعات آموزش و پرستاری، دانشگاه Queens، بلفاست، ایرلند شمالی
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

ارزیابی برنامه‌های درسی پرستاری

درک کلی نسبت به مراقبت‌های بهداشتی

نوع استراتژی ارزیابی برنامه درسی (الگو)

اهداف و مقاصد ارزیابی برنامه درسی

ابداع

معیارها و روش‌هاي ارزیابی

قضاوت

مراحل

فراگيري مهارت‌ها

ارزيابي تشريحي

نتيجه‌

نمونه متن انگلیسی

Most curriculum evaluations in the literature have been reported by nurse evaluators; aims, criteria and methods are drawn chiefly from sociology, general education or management. There is an absence of studies exploring relevance to national health care need, nurses' accountability to their clients and outcomes of curricula. There appears to be much interest in innovatory programmes, students' experiences and sociological understandings, with some concern for specific aspects of curricula generally recognized as being problematic. The number of qualitative or mixed methodology studies is compatible with process curricula and with academic and professional validation.

نمونه متن ترجمه

بیشتر ارزیابی‌هاي برنامه درسی در متون پرستاري توسط ارزیابي‌كننده‌هاي پرستاري گزارش شده‌اند، اهداف، ضوابط و روش‌ها عمدتاً از جامعه‌شناسی‌، آموزش عمومی یا مدیریت مشتق شده‌اند. فقدان مطالعات کاوش در ارتباط با ملی نیاز به مراقبت‌های بهداشتی، پاسخگویی پرستاران را به درمان‌جويان خود و نتایج برنامه درسي وجود دارد. به نظر می‌رسد علاقه زیادی در برنامه‌های جديد، ایده، تجربیات دانشجويان و درک جامعه شناختی، با كمي نگرانی برای جنبه‌های خاصي از برنامه‌درسي به طور کلی به عنوان مشکل تشخيص داده شده است. برخي از مطالعات کیفی یا مطالعات متدولوژي تركيبي روند برنامه‌درسي با اعتبار آکادمیک و حرفه‌ای سازگار مي‌باشند.