ترجمه مقاله چگونگی کمک کردن مسئولیت اجتماعی شرکت به عملکرد مالی آن - نشریه الزویر

ترجمه مقاله چگونگی کمک کردن مسئولیت اجتماعی شرکت به عملکرد مالی آن - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مسئولیت اجتماعی شرکت چگونه به عملکرد مالی شرکت کمک می‌کند؟ نقش میانجی مزیت رقابتی، شهرت و رضایت مشتری
عنوان انگلیسی
How does corporate social responsibility contribute to firm financial performance? The mediating role of competitive advantage, reputation, and customer satisfaction
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5646
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت عملکرد، مدیریت مالی و مدیریت کسب و کار
مجله
مجله پژوهش کسب و کار - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده مدیریت، دانشگاه Teknologi مالزی
کلمات کلیدی
مسئولیت ‌پذیری اجتماعی شرکت، شهرت، رضایت مشتری، مزیت رقابتی، عملکرد شرکت، ایران
فهرست مطالب
چکیده
۱ پیشگفتار
۲ نوشتجات و توسعه‌ی فرضیه‌ها
۲.۱. مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)
۲.۲. CSR و عملکرد شرکت
۲.۳. مزیت رقابتی پایا، شهرت، رضایت مشتری و عملکرد شرکت
۲.۴. نقش واسطه‌ی رضایت مشتری، شهرت و مزیت رقابتی
۳ روش‌ها
۳.۱. نمونه و جمع‌آوری داده‌ها
۳.۲. متغییرهای مستقل
۳.۳. متغییر وابسته
۳.۴. متغییرهای کنترل
۴ تجزیه و تحلیل و نتایج
۵ بحث و نتیجه‌گیری
۶ محودیت‌ها و توصیه‌ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Direct relationship between corporate social responsibility (CSR) and firm performance has been examined by many scholars, but this direct test seems to be spurious and imprecise. This is because many factors indirectly influence this relation. Therefore, this study considers sustainable competitive advantage, reputation, and customer satisfaction as three probable mediators in the relationship between CSR and firm performance. The findings from 205 Iranian manufacturing and consumer product firms reveal that the link between CSR and firm performance is a fully mediated relationship. The positive effect of CSR on firm performance is due to the positive effect CSR has on competitive advantage, reputation, and customer satisfaction. The final findings show that only reputation and competitive advantage mediate the relationship between CSR and firm performance. Taken together, these findings suggest a role for CSR in indirectly promoting firm performance through enhancing reputation and competitive advantage while improving the level of customer satisfaction.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

رابطه‌ی مستقیم بین مسئولیت   اجتماعی شرکت (CSR) و عملکرد شرکت، توسط محققان بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد که این تست مستقیم، جعلی و مبهم باشد. این بدین دلیل است که عوامل بسیاری به طور مستقیم بر این رابطه تاثیر می‌گذارند. بنابراین، این مطالعه، مزیت رقابتی پایا، شهرت، و رضایت مشتری را به عنوان سه میانجی محتمل در رابطه‌ی بین CSR و عملکرد شرکت در نظر می‌گیرد. یافته‌های از ۲۵۰ شرکت ساخت و تولید مصرف کننده، آشکار می‌کنند که رابطه‌ی بین CSR و عملکرد شرکت، رابطه‌ای کاملا میانجی‌گری شده است. تاثیر مثبت CSR روی عملکرد شرکت به علت تاثیر مثبتی است که CSR بر مزیت رقابتی، شهرت و رضایت مشتری دارد. یافتهذهای نهایی نشان می‌دهند که تنها، مزیت رقابتی و شهرت، رابطه‌ی بین CSR و عملکرد شرکت را میانجی‌گری می‌کنند. این یافته‌ها روی هم‌رفته، نقشی را برای CSR در ارتقاء مستقیم عملکرد شرکت از طریق بهبود شهرت و مزیت رقابتی و در عین حال بهبود سطح رضایت مشتری مطرح می‌کنند.


بدون دیدگاه