ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
The ever-increasing number of power electronic converters connected to the aircraft electric power system significantly increases harmonic levels and voltage transients in that system. Stringent limits on harmonic current distortion and perturbation of the aircraft electric power supply demands accurate simulation and development of high performance filters for the mitigation of harmonics and minimization of system transients. This paper presents the simulation, modeling, and transient analysis of conventional and advanced aircraft electric power systems with harmonic mitigation using passive harmonic filters. The aircraft electric power system is analyzed considering equivalent passive AC and DC loads under transient and steady state operating conditions. The electric power source is simulated by a controlled motor-generator set to provide a constant frequency and a constant output voltage source. The DC power is generated using 12-pulse converters. Moreover, to mitigate the harmonics generated by the converters a passive input filter is designed to meet the harmonic standards for the AC side of the aircraft electric power system.
تعداد روزافزون مبدلهای الکترونیک قدرت متصل به سیستم برق هواپیما به طور قابل توجهی سطح هارمونیک و ولتاژ گذرا در آن سیستم را افزایش می دهد. محدودیت شدید در اعوجاج هارمونیکی جریان و اختلال در عرضه قدرت الکتریکی هواپیما خواستار شبیه سازی دقیق و توسعه فیلترها با کارایی بالا برای کاهش هارمونیک و به حداقل رساندن حالت های گذرا سیستم می باشد. این مقاله شبیه سازی، مدل سازی و تجزیه و تحلیل گذرا سیستم های قدرت الکتریکی هواپیما معمولی و پیشرفته با کاهش هارمونیک با استفاده از فیلترهای هارمونیک غیر فعال ارائه می دهد. سیستم برق هواپیما با توجه به بارهای AC و DC غیر فعال معادل تحت شرایط عملیاتی گذرا و حالت دائمی تجزیه و تحلیل شده است. منبع برق توسط یک موتور ژنراتور قابل کنترل برای فراهم کردن یک فرکانس ثابت و یک منبع ولتاژ خروجی ثابت شبیه سازی شده است. قدرت DC با ایتفاده از یک مبدل ۱۲ پالسه تولید می شود. علاوه بر این، برای کاهش هارمونیک های تولید شده توسط مبدل ها یک فیلتر ورودی منفعل برای دیدار با استانداردهای هارمونیکی برای طرف AC سیستم برق هواپیما طراحی شده است.