ترجمه مقاله هوشمندی رقابتی- فرایندی راهبردی برای دستیابی به دانش قبلی از محیط خارجی - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله هوشمندی رقابتی- فرایندی راهبردی برای دستیابی به دانش قبلی از محیط خارجی - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
هوشمندی رقابتی- فرایندی راهبردی برای دستیابی به دانش قبلی از محیط خارجی
عنوان انگلیسی
Competitive Intelligence—A Strategic Process for External Environment Foreknowledge
صفحات مقاله فارسی
20
صفحات مقاله انگلیسی
20
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
10242
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت، اقتصاد
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار، مدیریت دانش، مدیریت استراتژیک
مجله
استراتژی و هوشمندی در زمان واقعی - Real-time Strategy and Business Intelligence
دانشگاه
دانشگاه واسا ، فنلاند
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/978-3-319-54846-3_5
فهرست مطالب
مقدمه
بنیاد نظری
مفهوم هوشمندی رقابتی
چرخه هوشمندی رقابتی
فاز برنامه ریزی
فاز جمع آوری
فاز تحلیل
فاز اشاعه
کارکرد هوشمندی رقابتی
نوع نگرش
نوع جمع آوری
نوع کاربر
نوع مکان
ارزش هوشمندی رقابتی
چالش های هوشمندی رقابتی
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Introduction

Since the early 1990s, globalization and the consolidation of the new knowledge-intensive organizational paradigms have been redefning competition processes while highlighting the non-price factors of competitiveness, such as quality, sales, design, and service. Moreover, with the advent and widespread adoption of microelectronics and cybernetics, products have become easy to access and even easier to replicate, which eventually jeopardizes the frst mover advantage of companies that once believed in the sustainability of competitive advantage (D’aveni et al. 2010). Tis scenario is also characterized by a greater segmentation of demand and by the increasing volatility of markets, in which uncertainty hampers strategic decision making. In such a rapidly changing environment, frms aficted by organizational inertia seem doomed to failure. So how can companies outperform their rivals while dodging any potential threat regardless of the nature of their business environment, whether hostile or benign? Te answer is not straightforward. Company performance depends on the interaction of the organizations that infuence the creation and delivery of value. Complexity increases because organizations are not islands and are afected by both competitive dynamics (attacks and counterattacks) and a need to exist symbiotically with their business ecosystems (Lansiti and Levien 2004).

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
مقدمه
از اوایل دهه 1990، جهان شمولی و یکپارچگی پارادایم های سازمانی دانش بنیان جدید، منجر به ارائه تعریف تازه ای از فرایندهای رقابتی شده که در عین حال عوامل غیر قیمتی تاثیرگذار بر رقابت نظیر کیفیت، میزان فروش، طراحی و خدمات را مورد تاکید قرار می دهد. علاوه بر این، با توجه به پیدایش و استفاده گسترده از دانش میکروالکترونیک و سایبرنتیک (واپادشناسی)؛ دسترسی به محصولات ساده و حتی کپی برداری از محصول ساده تر شده که در نهایت مزیت پیشرو بودن شرکت هایی را به مخاطره انداخته که در گذشته به پایداری مزیت رقابتی ایمان داشتند (دی آونی و سایرین، 2010). این سناریو بر اساس بخش بندی کلان تر تقاضا و افزایش نوسانان در بازار نیز توصیف شده که بیان می کند عدم قطعیت، موجب اختلال در تصمیم گیری راهبردی می شود. به نظر می رسد در چنین محیطی که به سرعت در حال تغییر است، شرکت های مبتلا به اینرسی سازمانی محکوم به شکست هستند. با این شرایط شرکت های بزرگ چگونه می توانند از رقبای خود پیشی بگیرند و در عین حال بدون توجه به ماهیت محیط کسب و کارشان از هرگونه تهدید احتمالی چه خصمانه و یا بی خطر، در امان باشند؟ نمی توان پاسخ صریحی به این سوال داد. عملکرد شرکت، به تعامل سازمان هایی بستگی دارد که در ایجاد و تحویل ارزش تاثیر گذار هستند. پیچیدگی به این دلیل به وجود می آید که سازمان ها مجزا از یکدیگر نیستند و علاوه بر اینکه تحت تاثیر پویایی رقابتی (حملات و ضد حملات) قرار دارند، لازم است به صورت نمادین درون اکوسیستم های کسب و کارشان حضور داشته باشند (لَنسیتی و لویِن، 2004).

بدون دیدگاه