منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله هوشمندی رقابتی ابزاری برای عملکرد موثر شغلی در کتابخانه های دانشگاهی

ترجمه مقاله هوشمندی رقابتی ابزاری برای عملکرد موثر شغلی در کتابخانه های دانشگاهی
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
هوشمندی رقابتی ابزاری برای عملکرد موثر شغلی در کتابخانه های دانشگاهی
عنوان انگلیسی
Competitive intelligence: A tool for effective job performance in academic library
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2014
نشریه
Skyjournals
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6817
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
علم اطلاعات و دانش شناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کتابخانه های دیجیتال و مدیریت اطلاعات
مجله
مجله پژوهش آموزشی Sky
دانشگاه
گروه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه فناوری Tai Solarin، نیجریه
کلمات کلیدی
هوشمندی رقابتی، کتابخانه های دانشگاهی، عملکرد شغلی، حرفه های اطلاعات
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
مقدمه
روش
مفاهیم هوشمندی رقابتی
تاریخچه مختصر CI
شباهت ها و تفاوت های بین LIS و CI
رقبای کتابخانه دانشگاهی
کتابخانه: موسسه ارائه خدمات
خدمات کتابخانه ای عمومی
امانت بین کتابخانه ای (ILL) و تحویل سند
کاربرد هوش رقابتی برای کتابداری
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
This paper discusses competitive intelligence: a tool for effective job performance in academic library. It employs descriptive research method to explain the application of competitive intelligence to the services rendered by academic library in any institution of higher learning. At present, libraries and information centers are continually developing innovative and creative services to keep pace with the fast changing society. ICT developments, particularly those providing easy access to information on the web, have considerably increased the expectations of library users, who expect the same speed, breadth, and comprehensiveness in information services provided by libraries. Hence, there is an urgent need for the introduction of competitive intelligence into the library and information science profession so as to enrich the services provided to our clients. The paper also discuss some services provided by the academic libraries and highlights how competitive intelligence could be applied to some basic tasks performed by the librarians in order to align with the current trends in the profession. The paper concludes by calling on Library and Information Science (LIS) professionals to identify and use a variety of non-traditional information sources such as competitive intelligence that would enable the academic library to edge out its competitors and make library users to develop renew interest in the services provided by the library in meeting their information needs.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
دراین مقاله هوشمندی رقابتی مورد بحث قرار گرفته است که ابزاری برای عملکرد موثر شغلی در کتابخانه های دانشگاهی می باشد. این مقاله روش توصیفی پژوهش را به کار می گیرد تا استفاده از هوشمندی رقابتی را برای خدمات ارائه شده توسط کتابخانه دانشگاهی در هر موسسه آموزش عالی بیان کند. در حال حاضر، کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی به طورمداوم  خدمات نوآورانه و خلاقانه را توسعه می دهند تا با  جامعه به سرعت در حال تغییر همگام باشند. تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات، به ویژه کسانی که دسترسی آسان به اطلاعات را در وب فراهم می اورند ، بطور قابل توجهی انتظارات کاربران کتابخانه را افزایش داده اند این انتظارات داشتن همان سرعت، وسعت و جامعیت در خدمات اطلاعات ارائه شده توسط کتابخانه است. از این رو، نیاز فوری برای معرفی هوشمندی رقابتی به کتابخانه و حرفه علم اطلاعات وجود دارد، تا خدمات ارائه شده به مشتریان خود را غنی سازد. این مقاله همچنین برخی از خدمات ارائه شده توسط کتابخانه های دانشگاهی را مورد بحث قرار می دهد و چگونگی کاربرد هوشمندی رقابتی را برای برخی از وظایف اساسی انجام شده توسط کتابداران به منظور هم سو بودن با روند فعلی در این حرفه ،برجسته می سازد.این مقاله با کمک علم اطلاعات و کتابداری (LIS) برای شناسایی و استفاده از انواع منابع اطلاعاتی غیر سنتی مانند هوشمندی رقابتی به نتیجه گیری می پردازد وکتابخانه های دانشگاهی را قادر به بیرون راندن رقبای خود از میدان نموده و کاربران کتابخانه را برای براوردن نیازهای اطلاعاتی خود درخدمات ارائه شده توسط کتابخانه وادار به تجدید علاقه می کند.

بدون دیدگاه