تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مطالعه تغییر در دانش و نگرش معلمان مدرسه راهنمایی (متوسطه) نسبت به آموزش سلامت باروری در نوجوانی

عنوان فارسی: مطالعه تغییر در دانش و نگرش معلمان مدرسه راهنمایی (متوسطه) نسبت به آموزش سلامت باروری در نوجوانی پس از برنامه آموزشی در مدارس روستایی منطقه وردا، مهاراشترا
عنوان انگلیسی: Study of Change in Knowledge and Attitude of Secondary School Teachers toward Adolescent Reproductive Health Education after Training Program in Rural Schools of Wardha District, Maharashtra
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 3 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 6
سال انتشار : 2014 فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فونت ترجمه مقاله : بی نازنین
سایز ترجمه مقاله : 14 نوع مقاله : ISI
نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) نوع ارائه مقاله : ژورنال
کد محصول : 10798 وضعیت ترجمه : انجام شده و آماده دانلود در فایل ورد و pdf
محتوای فایل : zip حجم فایل : 667.34Kb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی، علوم تربیتی، روانشناسی تربیتی و مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
دانشگاه: گروه زنان و زایمان، انستیتوی علوم پزشکی داتا مگ (دانشگاه Deemed)، هند
کلمات کلیدی: سلامت نوجوان، سلامت باروری، سلامت مدرسه، آموزش جنسی
کلمات کلیدی انگلیسی: Adolescent health - Reproductive health - School health - Sex education
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است☓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.5005/jp-journals-10006-1280
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

خلاصه این مطالعه

اهداف و مقاصد

مواد و روش ها

نتایج

بحث

مفاهیم

نمونه متن انگلیسی

ABSTRACT

This study assessed the effect of training program on teachers’ knowledge of and attitude toward reproductive health education/ sexuality education (RHE/SE) in five randomly selected rural schools in rural area of Wardha district, Maharashtra, India. All the 40 teachers in the selected were recruited for the study. They (40 teachers) were all given training in RHE/SE for 1 month. Their knowledge and attitude toward RHE/SE were assessed pre-and post-training program. The results show a significant increase in percentage of those who had good knowledge in general areas of RHE/SE at post-training assessment compared with pretraining assessment [from 14.3% to 53.6%, p = 0.0001). Also, pre-post attitudinal disposition assessments show that there was an increase in percentage of those who were favorably disposed to the teaching of RHE/SE. The study suggests that RHE/SE should be included and made compulsory in all training program for all teachers in india.

IMPLICATIONS

Urban youth is quite aware about reproductive health education as compared to rural youth. Such studies help to create awareness among rural adolescents through teachers’s guidance. By training secondary school teachers we can make as an excellent catalyst system in schools in the process of generating awareness and concern about the reproductive health and the rise in incidence of STIs/HIV in India.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مطالعه تاثیر برنامه آموزشی بر دانش و نگرش معلمان نسبت به آموزش سلامت باروری/ آموزش جنسی RHE/SE را در 5 مدرسه روستایی انتخاب شده به طور تصادفی در منطقه روستایی وردا، مهاراشترا، هند ارزیابی کرد. تمام 40 معلم برای این مطالعه به کار گرفته شدند. آنها (40 معلم) به مدت 1 ماه در خصوص RHE/SE آموزش داده شدند. دانش و نگرش آنها نسبت به RHE/SE قبل و بعد از برنامه آموزشی ارزیابی شد. نتایج نشانگر افزایش معناداری در درصد معلمانی با دانش خوب در حوزه های کلی RHE/SE در ارزیابی پس از آموزش در مقایسه با ارزیابی قبل از آموزش (از 14.3% تا 53.6% و p=0.0001) بود. همچنین ارزیابی‌های حالت (تمایل) نگرشی قبل- بعد نشانگر افزایش درصد معلمان مستعد تدریس RHE/SE است. این مطالعه پیشنهاد می‌کند که RHE/SE باید در کل برنامه آموزشی تمام معلمان در هند گنجانده و اجباری شود.

مفاهیم

جوانان شهری کاملا از آموزش سلامت باروری در مقایسه با جوانان روستایی آگاه هستند. چنین مطالعاتی به ایجاد آگاهی بین نوجوانان روستایی از طریق راهنمایی معلمان کمک می کند. با آموزش معلمان مدارس راهنمایی می توان یک سیستم فراگشا عالی را در فرآیند ایجاد آگاهی و توجه به سلامت باروری و افزایش بروز STIs/HIV/AIDS در هند ارائه کرد.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10798 IranArze     10798 IranArze1     10798 IranArze2