ترجمه مقاله ادغام اثر کربن با محدودیت های هزینه‌ فعالیت محور - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ادغام اثر کربن با محدودیت های هزینه‌ فعالیت محور - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ادغام اثر کربن با محدودیت های هزینه‌ فعالیت-محور در تصمیمات پروژه‌ زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار
عنوان انگلیسی
Incorporating Carbon Footprint with Activity-Based Costing Constraints into Sustainable Public Transport Infrastructure Project Decisions
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
38
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
71
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت پاورقی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
محیط زیست و عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
آلودگی هوا، آلودگی محیط زیست، عمران محیط زیست و برنامه ریزی حمل و نقل
مجله
مجله تولید پاک - Journal of Cleaner Production
دانشگاه
گروه مدیریت مالی، دانشگاه پدافند ملی، بیتو، تایوان
کلمات کلیدی
ابتکارات مدیریت زیست محیطی، پروژه‌ زیرساخت حمل و نقل عمومی پایداری، MCDM (تصمیم گیری چندمعیاری)، هزینه‌ فعالیت-محور (ABC)، اثر کربن، برنامه نویسی هدف صفر-یک (ZOGP)
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. پیشگفتار
2. مرور نوشتجات
2.1. زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار
2.2. معیارهای ارزیابی زیرساخت حمل و نقل عمومی
2.2.1. حمل و نقل پایدار (ST)
2.2.2. توسعه‌ی اجتماعی (SD)
2.2.3. امکان‌پذیری مالی (FF)
2.2.4. اثرات زیست محیطی (EI)
2.3. ارزیابی هزینه‌ی زیرساخت حمل و نقل عمومی: هزینه‌بندی فعالیت-محور (ABC)
2.4. ارزیابی اثر کربن برای زیرساخت حمل و نقل
3. متدلوژی رویکرد ادغام شده
3.1. آزمایشگاه ارزیابی و آزمایش تصمیم‌گیری
3.2. روال فرایند شبکه‌ی تحلیلی (ANP)
3.3. برنامه‌نویسی هدف صفر-یک (ZOGP)
4. یک مثال تجربی برای کاربرد انتخاب پروژه‌ی حمل و نقل عمومی پایدار
4.1. پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار: گزینه‌ها
4.2. کاربرد روش ادغام شده: تجزیه و تحلیل پنج-مرحله‌ای
4.2.1. گام 1: ارزیابی روابط در میان چشم‌اندازها و معیارها با DEMATEL
4.2.2. گام 2: وزن اولویت پروژه‌های ارزیابی ایجاد شده توسط ANP
4.2.3. گام 3: هزینه‌های مستقیم و تخصیص هزینه‌های غیرمستقیم طبق ABC برای زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار
4.2.4. گام 4: محاسبات اثر کربن برای پروژه‌ی حمل و نقل پایدار
4.2.5. گام 5: یک پورتفولیوی بهینه برای پروژه‌ی زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار با استفاده از مدل برنامه‌نویسی صفر-یک
5.بحث
6. نتیجه‌گیری‌ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

An optimal sustainable public transport infrastructure project portfolio selection requires an environment management strategy for both the social and economic development. This study considers the application of a multi-criteria decision-making (MCDM) methodology that can be applied to assess the sustainable development of transport infrastructure projects, taking into account a range of transport, social, financial and environmental criteria. Furthermore, in order to resolve the strategic decision-making under resource constraints and the carbon footprint factor, a zero-one goal programming (ZOGP) model is developed to facilitate an optimal portfolio of sustainable public transport infrastructure projects in Taiwan.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

یک انتخاب پورتفولیوی پروژه‌ی زیرساخت حمل و نقل عمومی پایداری بهینه نیاز به یک استراتژی مدیریت محیط زیست برای هر دوی توسعه‌ی اجتماعی و اقتصادی دارد. این مطالعه کاربرد یک متدلوژی تصمیم‌گیری چندمعیاری (MCDM) را در نظر می‌گیرد که می‌توان آن را در برای ارزیابی توسعه‌ی پایداری پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل، با در نظر گرفتن طیفی از معیارهای حمل و نقل، اجتماعی، مالی و زیست محیطی اعمال کرد. علاوه‌براین به منظور حل تصمیم‌گیری استراتژیک تحت محدودیت‌های منبع و فاکتور اثر کربن، یک مدل برنامه‌نویسی هدف صفر-یک (ZOGP) برای تسهیل یک پورتفولیوی بهینه‌ی پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار در تایوان توسعه می‌یابد.


بدون دیدگاه