تحلیل رقابت تجاری با استفاده از شیوه TOPSIS فازی : نمونهای از صنعت شرکت هواپیمایی داخلی ترکیه
عنوان انگلیسی
Analyzing business competition by using fuzzy TOPSIS method: An example of Turkish domestic airline industry
صفحات مقاله فارسی
37
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2011
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5257
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم اقتصادی و مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت عملکرد، مدیریت کیفیت و بهره وری، مدیریت کسب و کار و تجارت الکترونیک
مجله
سیستم های خبره با کاربردها
دانشگاه
گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه فاتح، استانبول، ترکیه
کلمات کلیدی
راهبرد MCDM، TOPSIS فازی، چندشیوه شناسی، TOPSIS
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- ماهیت صنعت خطوط هوایی داخلی ترکیه
3- اطلاعات پسزمینه مربوط به شیوهشناسی تحقیق
1-3. متغیرهای زبانی و مجموعههای فازی
2-3.شیوه TOPSIS
4- شیوه TOPSIS فازی پیشنهادی
5- کاربرد شیوه TOPSIS فازی در صنعت خطوط هوایی داخلی ترکیه
1-5- تبلیغات
2-5- کیفیت محصول
3-5- رقابت در قیمت
4-5- وفاداری مشتری
5-5. سهم بازار
6-5. خدمات به مشتری
7-5. تجارت الکترونیک
8-5. تجربه مدیریت
9-5. برندینگ
6. تحلیل پیامدهای شیوه TOPSIS فازی از دیدگاه مدیریتی
7. نتیجهگیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
abstract
The article uses fuzzy TOPSIS multi-methodological approach in the Turkish domestic airline industry. It starts by describing exceedingly complex nature of competition in the sector. Then, it deals with the constituent parts of the research methodology and the eclectic approach itself. The implementation of fuzzy TOPSIS method in the Turkish domestic airline industry reveals the ranking of major air carriers in light of key success variables in the sector. The article also provides an evaluation of empirical findings of fuzzy TOPSIS method from a managerial perspective.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله از از رویکرد چندشیوهشناختی TOPSIS فازی در صنعت خطوط هواپیمایی داخلی ترکیه استفاده میکند. مقاله حاضر با با تشریح ماهیت کاملا پیچیده رقابت در این بخش آغاز میشود. سپس به بخشهای تشکیلدهنده شیوهشناسی تحقیق و خود رویکرد انتخابی میپردازد. تحقق شیوه TOPSIS فازی در صنعت شرکت هواپیمایی داخلی ترکیه، درجهبندی شرکتهای حملونقل هوایی در پرتو متغیرهای موفق در این بخش را نشان میدهد. همچنین این مقاله به ارزیابی یافتههای تجربی در شیوه TOPSIS فازی از دیدگاه مدیریتی میپردازد.