ترجمه مقاله مدل کمانشی برای طراحی مبتنی بر پایداری ستون ‌های فولادی با بارهای ثقلی میانی

ترجمه مقاله مدل کمانشی برای طراحی مبتنی بر پایداری ستون ‌های فولادی با بارهای ثقلی میانی
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مدل کمانشی برای طراحی مبتنی بر پایداری ستون ‌های فولادی با بارهای ثقلی میانی
عنوان انگلیسی
A buckling model for the stability design of steel columns with intermediate gravity loads
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8025
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
سازه و مدیریت ساخت
مجله
مجله تحقیقات فولاد ساختمانی - Journal of Constructional Steel Research
دانشگاه
دانشکده عمران، معدن و مهندسی محیط زیست، دانشگاه وولونگونگ، استرالیا
کلمات کلیدی
مدل کمانش، طراحی ستون، قفسه متحرک، طول موثر، بار موهومی طراحی مبتنی بر پایداری
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1) مقدمه
2) چگونه ستون فولادی (فشرده) به ظرفیت باربری نهایی‌ خود می‌رسد؟
3) پیامد بار افقی موهومی
4) مسائل اثباتی
۴.۱ ستون‌های یکسرگیردار تحت بار محوری در رأس
۴.۲ ستون‌های دارای تکیه‌گاه گیردار و قیود ارتجاعی در نقطه بارگذاری
۴.۳. ستون‌های تحت یک بار ثقلی میانی
4.4 ستون‌های تحت دو بار ثقلی با فاصله یکسان
4.۵ ستون‌های تحت دو بار ثقلی با فاصله غیریکسان
4.6 ستون‌های تحت لنگرهای خمشی اولیه
4.6 خلاصه نتایج تحلیل
5) نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper points out an accurate buckling model for determining the flexural effective length of a steel column subjected to intermediate gravity loads, for applications in the 2D second-order elastic analysis based design procedure. The proposed buckling model has “notional” horizontal restraints where equivalent horizontal forces have been applied, and can be readily programmed into a structural analysis/design software. Thirty columns having various end restraints and subjected to concentrated gravity loads within their unsupported lengths are analysed to demonstrate the merits of the proposed buckling model. It is shown that, in most of the cases analysed, the proposed buckling model leads to more liberal column capacities compared to the use of the unity effective length factor or the buckling model described in the European drive-in rack design code. The more liberal capacities are very close to the ultimate loads determined through second-order plastic-zone analysis.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله مدل کمانش دقیقی برای تعیین طول موثر خمشی ستون فولادی تحت بارهای ثقلی میانی برای کاربردهای تحلیل ارتجاعی مرتبه دوم دوبعدی برپایه روش طراحی نشان داده می‌شود. مدل کمانش پیشنهادی دارای قیود افقی «موهومی» است که در آنها نیروهای افقی معادل اعمال می‌شوند و به راحتی می‌توان آنها را برای نرم‌افزار تحلیل و طراحی سازه برنامه‌نویسی کرد. تعداد ۳۰ ستون با قیود انتهایی مختلف و تحت بارهای ثقلی هم‌محور در طول غیرتکیه‌گاهی‌شان تحلیل می‌شوند تا مزیت‌های مدل کمانش پیشنهادی نشان داده شود. در این مقاله ثابت می‌شود که در اغلب موارد تحلیل، مدل کمانش پیشنهادی در مقایسه با حالت استفاده از طول موثر واحد یا مدل کمانشی که در آئین‌نامه طراحی قفسه متحرک اروپا آمده است ظرفیت قابل‌توجه‌تری برای ستون حاصل می‌کند. ظرفیت‌های قابل‌توجه‌تر به بارهای نهایی که از طریق تحلیل ناحیه پلاستیک مرتبه دوم تعیین می‌شوند بسیار نزدیکترند.

بدون دیدگاه