ترجمه مقاله قدرتمند سازی تحقیقات برنامه ریزی - نشریه Sage

ترجمه مقاله قدرتمند سازی تحقیقات برنامه ریزی - نشریه Sage
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
قدرتمند سازی تحقیقات برنامه ریزی: گزارش کاربردی یک محقق
عنوان انگلیسی
Bringing Power to Planning Research: One Researcher’s Praxis Story
صفحات مقاله فارسی
32
صفحات مقاله انگلیسی
23
سال انتشار
2002
نشریه
Sage Journal
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
7064
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله
مجله برنامه ریزی آموزشی و تحقیقاتی - Journal of Planning Education and Research
دانشگاه
دانشگاه آلبورگ، دانمارک
کلمات کلیدی
پژوهش برنامه ريزي، نظريه برنامه ريزي، قدرت، افلاطون، روايت
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
سوالات غیر قابل اجتناب در مورد توان
چیزی اتفاق افتاد
آلبورگ و فلورانس
به کجا میرویم؟
چه کسی منفعت میبرد و چه کسی ضرر میکند و چه مکانیزم هایی از قدرت در این روند دخیل میباشد؟
رییس برنامه ریزی هرگز مقاله اش را منتشر نمیکند اما دلیلش را توضیح میدهد
آیا این حالت مطلوب است؟
چه کاری باید انجام شود؟
جمع بندی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
ABSTRACT

This article provides an answer to what has been called the biggest problem in theorizing and understanding planning, namely the ambivalence about power found among planning researchers, theorists, and students. The author narrates how he came to work with issues of power. He then gives an example of how the methodology he developed for power studies, called "phronetic planning research," may be employed in practice. Phronetic planning research follows the tradition of power studies running from Machiavelli and Nietzsche to Michel Foucault and Pierre Bourdieu. It focuses on four value-rational questions: (1) Where are we going with planning? (2) Who gains and who loses, and by which mechanisms of power? (3) Is this development desirable? (4) What should be done? These questions are exemplified for a specific instance of Scandinavian urban planning. The author finds that the questions, and their answers, make a difference to planning in practice. They make planning research matter.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله تلاش دارد تا پاسخی برای مهم ترین مسئله در نظریه سازی و درک برنامه ریزی ایجاد کند، که اصطلاحا نام این مسئله دو سو گرایی در مورد توان یافت شده میان محققان برنامه ریزی، نظریه پردازان و دانشجویان میباشد. در این مقاله نویسنده تلاش میکند تا جزییات بیشتری را در مورد تصمیم گیری برای کار در زمینه ی توان برنامه ریزی ارائه دهد. سپس نمونه ای در مورد روش شناسی مورد استفاده برای مطالعه های توان ارائه میدهد که با نام تحقیقات برنامه ریزی دانش عملی ارائه میدهد که میتوان در این بررسی از آن استفاده کرد. دانش عملی تحقیقات برنامه ریزی مبتنی بر تحقیقات توان متداول میباشد که از زمان ماکیاولی و نیچه تا مایکل فوکالت و بوردیو اجرا میشده است. این مسئله بر روی یک سوال با چهار ارزش متمرکز است : 1) ما با برنامه ریزی به کجا میرسیم؟ 2)چه کسی منفعت میبرد و چه کسی میبازد و با چه مکانیزم هایی از توان این قضیه عملی است؟ 3) آیا این توسعه مطلوب است؟ 4)چه کاری باید انجام شود؟ این سوالات برای موارد خاصی از برنامه ریزی های شهری اسکاندیناوی با مثال ارائه شده است. نویسنده متوجه شده است که این سوالات و پاسخ ای مرتبط با آن ها موجب میشود که تفاوت هایی در برنامه ریزی های عملی ایجاد شود. این سوالات موجب میشود که برنامه ریزی و تحقیقات در مورد آن اهمیت پیدا کند.

بدون دیدگاه