تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله زیبایی و سرمایه اجتماعی: شکل های جذاب شبکه های اجتماعی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: زیبایی و سرمایه اجتماعی: شکل های جذاب شبکه های اجتماعی
عنوان انگلیسی: Beauty and social capital: Being attractive shapes social networks
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2018 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 3.437 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 85 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 2.055 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0378-8733
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10452
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.05Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی، روانشناسی شناخت و روانشناسی عمومی
مجله: شبکه های اجتماعی - Social Networks
دانشگاه: دانشکده مدیریت، دانشگاه کرنل، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: زیبایی، جذابیت فیزیکی، شبکه‌های اجتماعی، سرمایه اجتماعی، حفره‌های ساختاری، آزمایش، جمعیت‌شناسی
کلمات کلیدی انگلیسی: Beauty - Physical attractiveness - Social networks - Social capital - Structural holes - Experiment - Demographic
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد
بیس: است ✓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.socnet.2017.05.003
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

چرا زیبایی فایده دارد

شبکه های اجتماعی

مطالعه 1

روش

نتایج

مطالعه 2

روش

معیارها

نتایج و بحث

بحث کلی

محدودیت‌ها و دستورالعمل های آینده

نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

It is a fact of life that being beautiful is advantageous (Hamermesh, 2011). Whether we consider incomes or the marriage market, the more attractive one is, the better one does. Drawing on psychological research that explains why beauty pays, we hypothesize that more attractive people will exploit social network opportunities differently than less attractive people and, consequently, their networks will comprise more beneficial features. As predicted, results of an experiment showed that more attractive people were more likely to select for themselves more profitable broker positions in networks relative to other positions and relative to less attractive people. Relying on network data supplied by young professionals, in a follow-up study we found that the networks of more attractive people were relatively less dense, as the findings of Study 1 would imply. We discuss the implications for our work as well as highlight the need for further research into an understudied, but potentially influential brokerage contingency factor—physical appeal.

نمونه متن ترجمه

چکیده

اینکه زیبا بودن یک حسن است یکی از واقعیت‌های زندگی است (Hamermesh 2011). اگر بخواهیم آن را از نظر درآمد و یا بازار ازدواج مدنظر قرار دهیم، کسی که جذابیت بیشتری داشته باشد بهتر است. با توجه به تحقیقات روان‌شناختی که دلیل فایده داشتن زیبایی را توضیح می‌دهد، ما فرض می‌کنیم که افراد جذاب‌تر نسبت به افراد معمولی به گونه متفاوتی از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی بهره می‌گیرند و در نتیجه، شبکه‌های آن‌ها از ویژگی‌های مفیدتری برخوردار خواهند بود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود، نتایج یکی از آزمایشات نشان داد که احتمال انتخاب افراد جذاب، نسبت به سایر افراد برای امور کارگزاری پرسودتر در شبکه‌ها در سایر مشاغل دیگر بیشتر است. ما در یک مطالعه تکمیلی و با اتکا بر اطلاعات عرضه شده توسط متخصصان جوان در شبکه، دریافتیم که بنا بر یافته‌های مطالعه 1، شبکه‌هایی که دارای افراد جذاب‌تری هستند از تراکم نسبتاً کمتری برخوردارند. ما در مورد نتایج کار خود بحث می‌کنیم و همچنین بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد عوامل تحت بررسی و البته احتمال وجود حق‌العمل که به‌طور بالقوه‌ای تأثیرگذار است- جذبه فیزیکی - تأکید می‌کنیم.