ترجمه مقاله حالت های رایج و مقرون به صرفه حمل و نقل در شهرهای در حال توسعه - نشریه الزویر

ترجمه مقاله حالت های رایج و مقرون به صرفه حمل و نقل در شهرهای در حال توسعه - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
حالت های رایج و مقرون به صرفه حمل و نقل در شهرهای در حال توسعه و تاثیر آنها بر پایداری خیابان ها
عنوان انگلیسی
Affordable and Common Modes of Transportation in Developing Cities and Their Effect on the Sustainability of Streets
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شاخص H_index مجله
30 در سال 2020
شاخص SJR مجله
0.216 در سال
شناسه ISSN مجله
1878-0296
کد محصول
10955
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران، مهندسی ترافیک یا حمل و نقل
مجله
Procedia Environmental Sciences
دانشگاه
دانشگاه عربی بیروت، دانشکده مهندسی معماری، شاخه طرابلس، لبنان
کلمات کلیدی
حمل و نقل پایدار، حالت های حمل و نقل، توسعه خیابان های شهر
کلمات کلیدی انگلیسی
sustainable transportation - modes of transportation - developing city streets
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.proenv.2017.03.062
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2-حالت های حمل و نقل
3-طراحی خیابان
3-1-عناصر اصلی طراحی خیابان
3-2-دسترس پذیری
4-روش
4-1-چارچوب پیشنهادی
5-مطالعه موردی 1 (گیزا، مصر)
5-1- حالت های آنالیز حمل و نقل
5-2- عناصر خیابانی موجود
5-3-تضاد بین نیازهای حالتهای حمل و نقل و عناصر خیابانی
6-مطالعه موردی 2 (تریپولی، لبنان)
6-1- حالت های آنالیز سیستم حمل و نقل
6-2- عناصر خیابانی موجود
6-3- تضاد بین نیازهای حالات حمل و نقل و عناصر خیابانی
7-نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10955 IranArze     10955 IranArze1     10955 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Sustainable transportation – or green transportation – is an important field in terms of generating a healthy environment and upgrading city planning. Street design and modes of transportation are the two main factors that can affect the sustainability of city planning. This paper focuses on designing and planning an efficient, sustainable street using affordable and common modes of transportation, with an emphasis on two cities in Egypt and Lebanon as case studies.

Observing developing cities in the field of transportation planning reveals many weaknesses that have a major effect on citizens, such as traffic congestion, a shortage of pedestrian walkways or cycling paths, a lack of affordable public transportation or its sequential movement, and the new modes of informal transportation that have appeared in recent years and have affected the street transportation movement.

The aim of this paper is to analyse developing cities in terms of modes of transportation, to discover an effective method of planning city streets.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
حمل و نقل پایدار یا -حمل و نقل سبز - حوزه مهمی در ایجاد محیط سالم و ارتقاء طراحی شهری می باشد. طراحی خیابان و حالت های حمل و نقل دو فاکتور اصلی هستند که می توانند بر پایداری طراحی شهری موثر باشند. این مقاله با استفاده از حالت های رایج و مقرون به صرفه حمل و نقل، بر طراحی و برنامه ریزی خیابانی پایدار و پر بازده تمرکز می کند و دو شهر در مصر و لبنان را به عنوان مطالعه موردی، مورد توجه قرار می دهد.
مشاهده شهرهای در حال پیشرفت در حوزه برنامه ریزی حمل و نقل، ضعف های زیادی را نشان می دهد که تاثیر زیادی بر شهروندان دارد، مثل ازدحام ترافیکی ، کمبود مسیر پیاده روی عابر پیاده، یا مسیرهای دور زدن، فقدان حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه ، یا حرکت پشت سر هم و حالت های جدیدی از حمل و نقل غیر رسمی که در سالهای اخیر مشاهده شده است و بر حرکت و حمل و نقل در خیابان تاثیر گذاشته است.
هدف این مقاله تجزیه و تحلیل شهرهای در حال توسعه با توجه به حالت های حمل و نقل است تا شیوه موثری از طراحی خیابانهای شهری را آشکار سازد.
1-مقدمه
حمل و نقل پایدار از مفاهیم پایداری در حوزه حمل و نقل استفاده می کند که شامل سه بعد اصلی پایداری است: ابعاد اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی. بخش حمل و نقل در طراحی و تحقیق پایدار اهمیت بسزایی دارد که بطور اجتناب ناپذیری با چالش تغییر شرایط آب و هوایی مرتبط است، با توجه به اینکه در حال حاضر مسئول 13% از انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا و 23% از انتشار مرتبط به انرژی می باشد. بعلاوه افزایش قابل توجهی در سفرهای روزانه بوسیله ماشینهای شخصی در حوزه های شهری وجود دارد که بر طبق برآورد تا سال 2025 به 2/6 بیلیون می رسد که نشاندهنده افزایش هشتاد درصدی از 5/3 بیلیون در 2005 است. هرچند تحقیقات بسیاری در مورد حمل و نقل پایدار بر مکانیزم های پایداری حالت های حمل و نقل تمرکز کرده اند که بر دو بعد تکیه دارند: تاثیرات اقتصادی و محیطی این حالت ها. این تحقیقات تا حدودی نیاز کاربران را نادیده می گیرد (تاثیرات اجتماعی، و خصوصا اقتصادی) که از فضاهای مشخص شده برای حالت های مختلف حمل و نقل استفاده می کند. بعلاوه تنوع زیادی بین مرفولوژی شهری و روستایی و بین فضاهای مختلف و فرهنگ های مختلف که از فضاهای عمومی و مکانهای مختلف استفاده می کنند وجود دارد (کشورهای پیشرفته یا در حال پیشرفت) که باید در یافتن حالت های حمل و نقل یا طراحی مناسب مورد توجه قرار بگیرند. کمبود در تامین تقاضا برای نیازهای کاربران در طراحی شهری بر پایداری این حالت ها تاثیر زیادی می گذارد.
7-نتیجه گیری
در هر دو مطالعه موردی، عدم وجود واضح برنامه ریزی و توجه به نیازهای کاربران وجود دارد، در حالیکه اینها برای وسائل نقلیه و تردد عابران هم مورد نیاز هستند.. این فقدان باعث ایجاد حالت های غیر رسمی حمل و نقل برای پوشش دادن به این فاصله می شود. با عملکرد حاضر، حالت های غیر رسمی تهدیدی بزرگ برای بازسازی طرحهای پایدار در هر دو شهری هستند که در ابتدای مقاله ذکرکردیم. فقدان توجه پلیس و عدم آگاهی از سیستم های حمل و نقل عمومی نشاندهنده نیاز به تحقیق در مورد این سیستم هاست.

بدون دیدگاه