منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله دمپر نوسانی فعال برای بهبود پایداری و عملکرد وسایل نقلیه ریلی بر روی مسیر منحنی - نشریه تیلور و فرانسیس

ترجمه مقاله دمپر نوسانی فعال برای بهبود پایداری و عملکرد وسایل نقلیه ریلی بر روی مسیر منحنی - نشریه تیلور و فرانسیس
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
دمپر نوسانی فعال برای بهبود پایداری و عملکرد وسایل نقلیه ریلی بر روی مسیر منحنی: شبیه سازی‌ها و نتایج تجربی
عنوان انگلیسی
Active yaw damper for the improvement of railway vehicle stability and curving performances: simulations and experimental results
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2006
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8765
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
مکانیک خودرو، طراحی سیستم های دینامیکی خودرو و سیستم محرکه خودرو
مجله
مجله سیستم دینامیک خودرو - Journal Vehicle System Dynamics
دانشگاه
گروه مهندسی مکانیک، ایتالیا
کلمات کلیدی
قطار مکاترونیکی، دمپر نوسانی فعال، انتقال منحنی، کنترل زمان حقیقی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
1- مقدمه
2- شرحی بر دمپر فعال
3- استراتژی‌های کنترلی
5- نتایج عددی در امتداد مسیر مستقیم و مسیر منحنی
5-1 ارزیابی کارکرد دمپر نوسانی فعال بر روی مسیر مستقیم
6- تست‌های خطی در مسیرهای مماسی و منحنی
6-1 تست‌های مسیر مماسی
6-2 تست‌های مسیر منحنی
7- جمع‌بندی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

To further increase passenger train comfort and handling performances, a mechatronic approach to the design of railway vehicles is necessary. In fact, active systems on board a railway vehicle allow to push design barriers beyond those encountered with just passive systems. The article deals with the development of an electro-mechanical actuator to improve the running behaviour of a railway vehicle, both in straight track and curve. The main components of the active system are a brushless motor and a mechanical transmission, used to apply a longitudinal force between the carbody and the bogie of the vehicle. The actuator is operated in force control. Different control strategies were developed for straight track running, where the aim is to increase the vehicle critical speed, and for curve negotiation, where the goal is to reduce the maximum values of track shift forces. A mathematical model of the railway vehicle incorporating the active control device has been developed and used to optimise control strategies and hardware set-up of the active device and to estimate the increase in operating performances with respect to a conventional passive vehicle. The active control device has then been mounted on an ETR470 railway vehicle, and its performances have been evaluated during in-line tests in both straight and curved tracks.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
به منظور افزایش بیشتر آسایش و کنترل در قطار مسافربری، یک رهیافت مکاترونیک برای طراحی وسایل نقلیه ریلی مورد نیاز می‌باشد. در واقع، سیستم‌های فعال مانند وسایل نقلیه ریلی امکان رفع موانع طراحی را بیش از موانع موجود در سیستم‌های غیر فعال می‌دهند.
این مقاله در ارتباط با توسعه یک محرک الکترومکانیکی برای بهبود رفتار حرکتی یک وسیله نقلیه در هر دو مسیر مستقیم و منحنی می‌باشد. اجزای اصلی سیستم فعال یک موتور بدون جاروبک و یک سیستم انتقال مکانیکی هستند که برای اعمال یک نیروی طولی بین بدنه واگن و بخش پیش آمده و کوتاه جلو و عقب هر واگن به کار می‌رود. محرک تحت کنترل نیرو عمل می‌نماید. استراتژی‌های کنترلی مختلفی برای حرکت در مسیر مستقیم ارائه شده‌اند که هدف آنها افزایش سرعت بحرانی وسیله نقلیه و برای مسیر منحنی که هدف کاهش مقادیر بیشینه نیروهای واژگونی مسیر بوده‌اند.
یک مدل ریاضیاتی از وسیله نقلیه ریلی به همراه دستگاه کنترل فعال توسعه داده شده و برای بهینه‌سازی استراتژی‌های کنترلی و تنظیم سخت‌افزار دستگاه فعال و تخمین افزایش کارآیی عملکردی نسبت به یک وسیله نقلیه غیر فعال سنتی به کار رفته است.
دستگاه کنترل فعال بر روی یک وسیله نقلیه ریلی ETR470 سوار شده و عملکرد آن در تست‌های در خط در هر دو مسیر مستقیم و منحنی ارزیابی گردیده است.

بدون دیدگاه