ترجمه مقاله استفاده از روش های مدیریت دانش توسط شرکت های تازه راه اندازی شده برزیلی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | استفاده از روش های مدیریت دانش توسط شرکت های تازه راه اندازی شده برزیلی |
عنوان انگلیسی: | The use of knowledge management practices by Brazilian startup companies |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 21 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2017 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
نوع ارائه مقاله : ژورنال | شناسه ISSN مجله : 1809-2039 |
کد محصول : 9763 | وضعیت ترجمه : ترجمه شده و آماده دانلود |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.06Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت دانش و مدیریت کسب و کار |
مجله: مجله مدیریت و نوآوری RAI |
دانشگاه: دانشگاه فدرال پلاتوز، ریو گراند دو سول، (RS)، برزیل |
کلمات کلیدی: مدیریت دانش، شرکت های تازه راه اندازی شده، برزیل |
کلمات کلیدی انگلیسی: Knowledge management - Startup companies - Brazil |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.rai.2017.05.005 |
چکیده
مقدمه
عوامل حیاتی در توسعه ی شرکت های تازه تاسیس شده
روند های مدیریت دانش
روش های تحقیقاتی
نتایج
شناسایی فرصت
تعهد کار آفرینی
اعتبار
پایداری
نکات نهایی
Abstract
To be competitive in current knowledge economy, startup companies should effectively use available knowledge to implement their development strategies. Consequently, it is necessary to identify which knowledge management (KM) practices are used by startup companies. This paper aims to identify KM practices used to overcome critical factors of startups’ development in Brazil. It will be discussed the relation between the critical factors of startup development and the KM practices used. Interviews were conducted with startups established in business incubators in the southern region of Brazil. Results demonstrated that the main KM practices used to overcome critical factors of startup development – Opportunity Recognition, Entrepreneurial Commitment, Credibility and Sustainability – are related to company's internal knowledge. Internal knowledge is a company asset, which includes not only R&D activities but also its actions and routines. An important remark was that even though startups are not aware of KM practices, they have organized routines and standards aligned with current KM theories.
چکیده
برای حفظ قابلیت رقابت در اقتصاد دانش محور فعلی، شرکت های تازه راه اندازی شده باید به صورت موثر از دانش استفاده کنند تا بتوانند برنامه های توسعه ی خودشان را اجرا کنند. در نتیجه، شناسایی روش مناسب مدیریت دانش (KM) که مورد استفاده ی شرکت های تازه قرار میگیرند، یکی از مهم ترین موارد است. هدف این مقاله شناسایی روند های KM مورد استفاده برای غلبه بر عوامل بحرانی در توسعه ی شرکت های جدید در برزیل، میباشد. در این مطالعه رابطه ی بین عوامل بحرانی توسعه ی شرکت های تازه تاسیس و روند های KM مورد استفاده نیز بررسی میشود. مصاحبه هایی در این مطالعه با شرکت های تازه تاسیس در شرکت های توسعه ی کسب و کار تجاری در قسمت جنوبی برزیل، انجام شده است. نتایج نشان داد که روند های KM اصلی برای غلبه بر عوامل بحرانی در توسعه ی شرکت های تازه تاسیس – شناسایی فرصت ها، تعهد کار آفرینی، اعتبار و پایداری – مرتبط با دانش داخلی شرکت میباشد. دانش داخلی یکی از دارایی های شرکت است که نه تنها شامل فعالیت های R&D بلکه شامل فعالیت ها و روتین های شرکت نیز میباشد. یکی از مهم ترین نکاتت این است که با وجود این که شرکت های تازه تاسیس نسبت به روند های KM آگاه نیستند، آن ها روتین های سازمان یافته و استاندارد هایی دارند که با نظریه های KM هماهنگ میباشد.