ترجمه مقاله تفکر اقیانوس آبی – راهبردی فراتر از رقابت

عنوان فارسی: | تفکر اقیانوس آبی – راهبردی فراتر از رقابت |
عنوان انگلیسی: | Thinking of the blue ocean - strategy beyond the competition |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : aijsh |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 114 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 749.85Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت استراتژیک، مدیریت بازرگانی و مدیریت کسب و کار |
مجله: مجله آسیایی پژوهش در اقتصاد و مدیریت کسب و کار - Asian Journal of Research in Business Economics and Management |
دانشگاه: گروه مهندسی صنایع، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران |
کلمات کلیدی: مدیریت راهبردی، راهبرد اقیانوس آبی، راهبرد اقیانوس قرمز. |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
1.مقدمه
2. ضرورت و اهمیت پژوهش
3. چارچوب نظری
3 – 1. مفهوم رنگ در راهبرد
3 – 2. مفهوم راهبرد اقیانوس آبی
3 – 3. نوآوری و راهبردِ آن
3 – 3 – 1. ارزشِ نوآوری: اساس و بنیادِ راهبردِ اقیانوس آبی
3 – 4. آموزش های اجرایی راهبردِ اقیانوس آبی
3 – 4 – 1. نوسازیِ مرزهای بازار
3 – 4 – 2. تمرکز بر روی تصاویر، به جای اعداد
3 – 4 – 3. حرکتی فراتر از تقاضای فعلی
3 – 4 – 4. گزینش مناسب از راهبردِ ترتیبی
4. مثال هایی از اجرای راهبردِ اقیانوس آبی
5. بحث و نتیجه گیری
Abstract
Throughout history, the competition had been the dominant strategy of different businesses that based on, the companies were trying to gain a greater share of the market. It should be noted, however, that the fierce competition causing it to be an oversupply. It should also be noted, that always gain a greater share of the market, and it does not mean increased profits. Hence, Researchers of blue ocean strategy convinced that the only way to win the competition is stop trying to win the competition. Instead of entering into a bloody competition of the Red Ocean, have to enter the infinite market space of Blue Ocean and try to create new demands. Blue Ocean market is a market that is still not clear the rules of the game and there are many opportunities for growth and profitability. In a word, blue ocean thinking argues that instead of getting a share of more than cake, we should seek to enlarge the cake. On the other hand, unfortunately, widespread negative effects of the global recession, in our country, also, is quite evident. Therefore, to solve the problems facing organizations in different areas of management, this study was conducted. This paper introduces the blue ocean strategy, then, provides the positive effects of using it. This article is a kind of applied research and the method of doing it, there is a description and analysis and library studies.