ترجمه مقاله طراحی و آنالیز عملکرد موتورهای همزمان لبه گردان ابر رسانا برای پیشرانش دریایی – نشریه IEEE

عنوان فارسی: | طراحی و تجزیه و تحلیل عملکرد موتورهای همزمان لبه گردان ابر رسانا برای پیشرانش دریایی |
عنوان انگلیسی: | Design and Performance Analysis of Superconducting Rim-Driven Synchronous Motors for Marine Propulsion |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 21 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : آی تریپل ای - IEEE |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6805 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 3.07Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مکانیک خودرو، طراحی جامدات و مکاترونیک |
مجله: نتایج بدست آمده در حوزه ابررسانایی کاربردی |
دانشگاه: دانشکده مهندسی برق و رباتیک، دانشگاه شاهرود، ایران |
کلمات کلیدی: طراحی، المان های محدود، پیشرانش دریایی، موتور همزمان لبه گردان، ابررسانا |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
1. مقدمه
2. پارامترهای اصلی و الگوریتم طراحی
3. طراحی شکاف هوایی
4. طراحی روتور
5. سیستم خنک سازی (سردکنندگی)
6. طراحی استاتور
7. طول محوری
8. تحلیل FE
9. نتیجه گیری
Abstract
Rim-driven thrusters have received much attention concerning the potential benefits in vibration and hydrodynamic characteristics, which are of great importance in marine transportation systems. In this sense, the rim-driven permanent magnet, brushless dc, and induction motors have been recently suggested to be employed as marine propulsion motors. On the other hand, high-temperature superconducting (HTS) synchronous motors are becoming much fascinating, particularly in transport applications, regarding some considerable advantages such as low loss, high efficiency, and compactness. However, the HTS-type rim-driven synchronous motor has not been studied yet. Therefore, this paper is devoted to a design practice of rim-driven synchronous motors with HTS field winding. A detailed design procedure is developed for the HTS rim-driven motors, and the design algorithm is validated applying the finite element (FE) method. The FE model of a three-phase 2.5-MW HTS rim-driven synchronous motor is utilized, and the electromagnetic characteristics of the motor are then evaluated. The goal is to design an HTS machine fitted in a thin duct to minimize the hydrodynamic drag force. The design problem exhibits some difficulties while considering various constraints.
چکیده
پیشرانه های لبه گردان به دلیل مزایای بالقوه در مشخصه های ارتعاش و هیدرودینامیک، که در سیستم های حمل و نقل دریایی دارای اهمیت زیادی می باشند، بسیار مورد توجه واقع شده اند. در این مفهوم، مغناطیس پایدار لبه گردان، دی سی (dc) بدون جاروبک (براشلِس ) و موتورهای القایی اخیراً برای به کارگیری به عنوان موتورهای پیشرانش دریایی پیشنهاد شده اند. از طرف دیگر، موتورهای همزمان ابررسانا با درجه حرارت بالا (HTS) در خصوص برخی مزایای قابل ملاحظه مانند اُفت پایین، راندمان بالا و فشردگی (تراکم)، بسیار جالب توجه هستند. با این وجود، موتور همزمان لبه گردان از نوع HTS تاکنون مورد مطالعه واقع نشده است. بنابراین، این مقاله به شیوه¬ی طراحیِ موتورهای همزمان لبه گردان با سیم پیچی میدانی HTS اختصاص می یابد. یک روش طراحی تفصیلی برای موتورهای لبه گردان HTS توسعه یافته و الگوریتم طراحی با به-کارگیری روش المان محدود (FE) معتبر می شود. مدل FE از یک موتور همزمان لبه گردان HTS سه مرحله ای MW 5/2 به کار گرفته شده و سپس مشخصات الکترومغناطیسی موتور ارزیابی می شود. هدف، طراحی یک ماشین HTS منطبق با یک مجرای (لوله) نازک برای به حداقل رساندن نیروی کششی هیدرودینامیکی می باشد. مسأله طراحی ضمن در نظر گرفتن محدودیت های مختلف، دشواری هایی را نشان می دهد.