منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

دانلود رایگان مقاله استراتژی بحران خودکشی در رسانه های اجتماعی: تمرکز بر جی م، رئیس هیات Alibaba در چین

عنوان فارسی
استراتژی بحران خودکشی در رسانه های اجتماعی: تمرکز بر جی م، رئیس هیات Alibaba در چین
عنوان انگلیسی
Self-mocking crisis strategy on social media: Focusing on Alibaba chairman Jack Ma in China
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4835
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی بالینی
مجله
بررسی روابط عمومی - Public Relations Review
دانشگاه
دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات، دانشگاه چینی هنگ کنگ، دانشکده علوم انسانی، هنگ کنگ
کلمات کلیدی
بحران، رسانه های اجتماعی، ارتباطات بحران، خودخواهانه، شوخ طبعی، رابطه عاطفی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


Through qualitative and quantitative content analyses, this study examines China’s largest e-commerce company, Alibaba, and its successful management of a paracrisis on social media. The study indicates that during the early paracrisis stage, Alibaba was successful at averting a social media reputation crisis by adopting the crisis response strategy of humorous self-mockery. The study also illustrates the importance of utilizing a CEO’s personality and parasocial relationship in a crisis response, of choosing a communication style well suited to social media, and of analyzing existing public sentiment towards social media crisis communication.

نتیجه گیری

7. Conclusion


Through investigating TMall’s social media paracrisis case,this study has emphasized the importance, in a crisis response, of actively utilizing CEO personality, parasocial relationships, a sense of humor, and a social media communication style. Future research should empirically examine how and when these aspects can work better in managing a paracrisis online to provide a better direction to practitioners and further enhance the theoretical understanding of social media crisis management. All in all, the study suggests that a self-mocking crisis response strategy can be adopted as a defense tool against the paracrisis accusation. And it can be effective when aligned well with a sense of humor and a particular social media culture, enhancing public resistance to negative online attacks.


بدون دیدگاه