دانلود ترجمه مقاله سیستم پیشگیری ROLL-OVER برای خودروهای تجاری - مجله تیلور و فرانسیس

دانلود ترجمه مقاله سیستم پیشگیری ROLL-OVER برای خودروهای تجاری - مجله تیلور و فرانسیس
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
سیستم پیشگیری ROLL-OVER برای خودروهای تجاری: عملکرد بدون سنسور اضافی درسیستم ترمز الکترونیکی
عنوان انگلیسی
Roll-Over Prevention System for Commercial Vehicles – Additional Sensorless Function of the Electronic Brake System
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
14
سال انتشار
1999
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4502
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
مکانیک خودرو، طراحی سیستم های دینامیکی خودرو، ساخت و تولید، مکاترونیک، ترمز و فرمان و سیستم محرکه خودرو
مجله
سیستم دینامیک خودرو (Vehicle System Dynamics)
دانشگاه
مدیر عامل توسعه الکترونیک، کنور، مجارستان
فهرست مطالب
چکیده
۱ مقدمه
۲ پیشگیری از ROLL OVER در سیستم EBS
۲ ۱ سیستم ترمز الکترونیکی
۲ ۲ سیستم پیشگیری از ROLL OVER در EBS
۲ ۳ سیستم کنترل پایداری به عنوان تابع اضافی EBS
۳ نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
1. INTRODUCTION

The most dangerous motions of combination vehicles can be classified into three groups. The first type is called jack-knifing, which is mainly caused by the uncontrolled large relative angular motion of the tractor and the trailer, which results in the lateral slip of the rear axles of the tractor. The jack-knifing phenomenon is one of the most common causes of serious traffic accidents in which tractor/semi-trailers are involved. The main problem with this type of stability loss is that if the articulation angle exceeds a certain critical limit, the driver becomes unable to control the motion of the vehicle by steering the tractor. Even before reaching this critical angle, the problem may become worse if the driver steers the tractor in an inappropriate direction. In solo vehicles, this accident type corresponds to the so called spin-out. The second typical class of dangerous motions of articulated vehicles is the lateral oscillation of the trailer, which may be caused by some disturbances (e.g., side wind gust, abrupt steering effort by the driver) acting on the vehicle. When the design and/or operating parameters of the system are close to the critical values, the vehicle becomes self-excited. This means that after some disturbance, the vehicle loses its stability and the system’s trajectory will tend to some other limit set, which normally results in an accident. Typical and the most dangerous commercial vehicle accident is the roll-over. Interesting statistical analysis was found, in which the roll-over accidents were categorised as follows (see in [1, 2]): · preventable, which means that the driver would have been able to avoid the accident if a warning device had been installed on the vehicle. Only 3.3% of a total accidents were judged to be preventable; · potentially preventable, which means rollover might have been prevented depending on the skill of the driver and performance of the warning device (38.4%); · non-preventable, into which class the 49.7% of the total accidents were categorised; and · preventable unknown, which involves only 8.6% of the total number of accidents.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
1 – مقدمه
خطرناک ترین حرکات وسیله نقلیه را می توان درسه گروه طبقه بندی کرد. نوع اول با نام قیچی کردن شناخته می شود که به طور عمده ناشی از عدم کنترل در حرکت در زاویه های بزرگ درترلیرها دیده می شود که در نتیجه آن، لغزش جانبی اکسل های عقب به وجود می آیند. این پدیده کلی از شایع ترین علل تصادفات جدی در ماشین های سنگین است. مشکل اصلی با این نوع، از دست دادن ثبات است که اگر زاویه بیش از حد بحرانی شود، راننده قادر به کنترل خودرو توسط فرمان نخواهد بود. حتی قبل از رسیدن به این زاویه بحرانی، ممکن است مشکل بدتر شود. چرا که راننده ممکن است هدایت خودرو را در جهت نامناسب داشته باشد. در وسایل نقلیه انفرادی این نوع حادثه با اصطلاح اسپین شناخته می شود. در این نوع، حرکات خطرناک وسایل نقلیه ممکن است برخی اختلالات ناشی از باد و حرکت ناگهانی فرمان توسط راننده به وجود بیایید. هنگامی که طراحی عوامل پارامترهای سیستم نزدیک به مقدار حیاتی خود باشد، وسیله نقلیه دچار تنش می شود. این بدان معناست که بعد از اختلال، وسیله نقلیه ثبات خود را از دست داده و به طور معمول تمایل به کج شدن داشته و در نتیجه منجر به تصادف خواهد شد. تصادف با وسیله نقلیه تجاری با ROLL-OVER خطرناک ترین حالت است. تجزیه و تحلیل آماری مشخص می کند که حوادث ROLL-OVER به شرح زیر طبقه بندی شده اند:
1 – پیشگیری:
این بدان معنا است که راننده قادر به جلوگیری از تصادف باشد که یا یک دستگاه هشدار دهنده نصب شده در وسیله نقلیه همراه است. تنها 3/3% از مجموع حوادث با این دستگاه هشدار دهنده قابل پیشگیری می باشند.
2- پیشگیری به طور بالقوه:
بدان معنا است که ROLL-OVER ممکن است با توجه به مهارت راننده و عملکرد دستگاه هشدار دهنده از آن جلوگیری شود که آمار آن 4/38% می باشد.
3- غیر قابل پیشگیری که 7/49% از کل تصادفات را دربر می گیرد.
4- پیشگیری ناشناخته که شامل 8/6% از تعداد کل تصادفات است.

بدون دیدگاه