ترجمه مقاله مدلی جدید برای برآورد اندازه عیب عنصر یاتاقان غلتکی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | مدلی جدید برای برآورد اندازه عیب عنصر یاتاقان غلتکی |
عنوان انگلیسی: | A new model for rolling element bearing defect size estimation |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14 |
سال انتشار : 2018 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 297 | رفرنس : دارد ✓ |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.99Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک |
گرایش های مرتبط با این مقاله: سیستم محرکه خودرو، ساخت و تولید، مکاترونیک و مکانیک خودرو |
مجله: اندازه گیری - Measurement |
دانشگاه: موسسه فناوری جورجیا، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: تشخیص یاتاقان، تعمیر براساس وضعیت، برآورد اندازه عیب، نظارت بر ماشین |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
چکیده
1. مقدمه
2. کار قبلی
1. 2 الگوی ارتعاش
2. 2 روشهای برآورد اندازه عیب
3. مدل برآورد اندازه عیب
1. 3 رابطه شکل هندسی یاتاقان
2. 3 دستیابی به مدل و بحث راجع به آن
4. تجهیزات تست و نتایج آزمایش
1. 4 تجهیزات تست
2. 4 تولید عیب
3. 4 نتایج آزمایش و بحث
5. نتایج
گزیده ها
Abstract
A new model based on the Hertzian contact theorem is proposed to estimate the size of a line spall defect located on the bearing’s outer race. The entry point can be determined from the ball-race geometry relation, while the exit point can be identified from the time domain signal. Therefore, the defect size can be estimated from the vibration signal without requiring additional bearing load and stiffness measurements. Experiments were performed on a 3-axis CNC machine tool at speeds ranging from 500- 3000rpm and three line spall defects were estimated using the proposed method. The proposed model is demonstrated to estimate defect size with minimal speed related error, offset error, and standard deviation.
چکیده
در اینجا مدلی جدید براساس قضیه تماس هرتزین برای برآورد اندازه عیب پوسته پوسته شدن خط روی کاسه بیرونی یاتاقان پیشنهاد شده است. نقطه ورود براساس رابطه شکل هندسی ساچمه- کاسه تعیین می شود، در حالیکه نقطه خروج از سیگنال حوزه زمانی مشخص می شود. بنابراین، اندازه عیب را می توان از طریق سیگنال ارتعاش بدون نیاز به اندازه گیری بار اضافی یاتاقان و سختی برآورد نمود. در این راستا آزمایشاتی برروی ماشین ابزار CNC 3 محوره با سرعتهای 500-3000rpm انجام شده و با استفاده از روش پیشنهادی سه عیب پوسته پوسته شدن خط برآورد گردید. مدل پیشنهادی قادر به برآورد اندازه عیب با حداقل خطای مربوط به سرعت ، خطای آفست و انحراف معیار است.