دانلود رایگان مقاله انگلیسی بازاریابی فروشگاه موبایل: مسائل کلیدی، بینش های جاری و پژوهش های آینده – الزویر ۲۰۱۶
عنوان فارسی: | بازاریابی فروشگاه موبایل: مسائل کلیدی، بینش های جاری و پژوهش های آینده |
عنوان انگلیسی: | Mobile Shopper Marketing: Key Issues, Current Insights, and Future Research Avenues |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : ترجمه نشده |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) | پایگاه : اسکوپوس |
کد محصول : E10781 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : PDF | حجم فایل : Kb 500 |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: بازاریابی |
مجله: مجله بازاریابی تعاملی - Journal of Interactive Marketing |
دانشگاه: Center for Retailing Studies - Mays Business School - Texas A&M University - United States |
کلمات کلیدی: بازاریابی موبایلی؛ بازاریابی خریدار؛ فن آوری؛ بازاریابی دیجیتال؛ رفتار مصرف کننده |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.intmar.2016.03.002 |
Abstract
The intersection of mobile marketing and shopper marketing, known as mobile shopper marketing, is a rapidly evolving area. We formally define mobile shopper marketing as the planning and execution of all mobile-based marketing activities that influence a shopper along and beyond the path-to-purchase: from the initial shopping trigger, to the purchase, consumption, repurchase, and recommendation stages. However, not much is known about mobile shopper marketing. We plug this gap by first discussing mobile shopper marketing and its scope in depth and then presenting a process model that connects the mobile shopping journey with four key entities, i.e., shopper, employee, organization, and mobile technology. For each of these themes, we identify the challenges that offer future research opportunities.
Conclusion
In conclusion, while mobile shopper marketing—the planning and execution of all mobile-based marketing activities that influence a shopper along and beyond the path-to-purchase—is growing rapidly, not much is known about it. In this paper, we have addressed this gap by discussing the scope of mobile shopper marketing and the issues of focal concerns to marketers with regard to mobile shopping and by identifying a key entity (shopper, employee, organization, and mobile technology) framework. The plethora of unanswered questions presents exciting opportunities for future research on mobile shopper marketing.