ترجمه مقاله رویکرد MCDM جهت تصمیم گیری ترکیبی استراتژی برون سپاری در پروژه های IT - نشریه الزویر

ترجمه مقاله رویکرد MCDM جهت تصمیم گیری ترکیبی استراتژی برون سپاری در پروژه های IT - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رویکرد MCDM جهت تصمیم گیری ترکیبی استراتژی برون سپاری در پروژه های IT
عنوان انگلیسی
A MCDM approach for sourcing strategy mix decision in IT projects
صفحات مقاله فارسی
41
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2010
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه
اسکوپوس
کد محصول
F1223
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی صنایع و مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت پروژه، برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، مدیریت فناوری اطلاعات
مجله
سیستم های خبره به همراه کاربردهای آن - Expert Systems with Applications
دانشگاه
گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه ملی مرکزی، تایوان
کلمات کلیدی
تصمیم ترکیبی راهبرد سپاری، پانل متخصص، درون سپاری، برون سپاری، برون سپاری تلفیقی، تصمیم گیری چند معیاری (MCDM)، ارزیابی و آزمون تصمیم گیری، آزمایشگاه (DEMATEL)، پروسه شبکه تحلیلی (ANP)، برنامه ریزی هدف صفر – یک (ZOGP)
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.eswa.2009.11.031
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
1.1 مدیریت و ر اهبرد بهینه عملیات
1.2 مشکلات و اهداف تحقیق
2. پیشینه تحقیق
2.1 گزینه های بالقوه سپاری IS
2.1.1 درون سپاری
2.1.2 برون سپاری
2.1.3 برون سپاری تلفیقی
2.2 عوامل سپاری IS
2.2.1 ویژگی تکلیف
2.2.2 انگیزه اقتصادی
2.2.3 کیفیت خدمات
2.2.4 دغدغه های تکنولوژیکی
2.2.5 موارد مدیریتی
2.2.5.1 برای یکپارچه سازی (Imgmt)
2.2.5.2 برای انعطاف پذیری (Fmgmt)
2.2.5.3 برای امنیت و کنترل خطر (Srisk)
3. یک مدل سپاری یکپارچه IT جهت مدیریت و راهبرد عملیات
3.1 روش تحقیق
3.2 پروسه ارزیابی تحقیق
3-3- ساختار تحقیق
4- کاربرد توصیفی تصمیم های ترکیبی استراتژی سپاری (منبع یابی) IS
1-4- شرح مسأله
2-4- کاربردهای روش پیشنهادی
1-2-4- بنا نهادن ساختار تصمیم گیری منبع یابی IS
2-2-4- ارزیابی روابط میان دیدگاه ها توسط DEMATEL
3-2-4- تنظیم وزن اولویت توسط ANP
4-2-4- یافتن یک طرح منبع یابی بهینه پروژه IS با استفاده از مدل برنامه ریزی هدف
5- بحث
6- نتایج
پیوست الف – خلاصه ای از روش DEMATEL
پیوست ب. خلاصه ای از ANP
پیوست ج. خلاصه ای از برنامه ریزی هدف صفر-یک (ZOGP)
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

It is widely accepted that a business requires constantly evolving strategies that can not only adapt to external environmental change but also identify internal value-added activities and, even more effectively, achieve the goals of management. A sourcing decision about whether to keep IT functions in-house or contract with a third-party service provider is nevertheless entirely strategic and contingent upon organizational goals and contextual and project-specific factors. In order to adequately evaluate such sourcing decision and ensure that tasks can be assigned appropriately, this article proposes a Multi-Criteria Decision Making (MCDM) approach to achieve effective problem-solving by combining the following three methods: decision making trial and evaluation laboratory (DEMATEL), analytical network process (ANP), and zero-one goal programming (ZOGP). The final research results reveal that an organization can – simultaneously – not only take advantage of its internal or external resources to set priorities for task arrangements within the portfolio of sourcing decisions, but also optimize operating strategy and management despite limited resources after consulting with the expert panel.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
به طور گسترده مورد قبول است که هر تجارت و کسب و کاری مستلزم راهبردهای با پیدایش ثابت است که نه تنها قابل انطباق با تغییر محیطی خارجی باشند که بتوانند فعالیت های ارزش افزودۀ داخلی را شناسایی کنند و حتی به طور کارآمدتر به اهداف مدیریت دست یابند. تصمیم منبع یابی درخصوص این که آیا کارکردهای IT را ساختمان شرکت نگه داریم یا در تماس با تهیه کنندۀ سرویس طرف سوم با وجود این به مجرد اهداف سازمانی و فاکتورهای موقعیتی و پروژه ایی کاملاً راهبردی و محتمل الوقوع است. به منظور ارزیابی کارآمد این نوع تصمیم منبع یابی و اطمینان از این که موارد را می توان به طور مناسب تخصیص داد، این مقاله یک رویکرد بازاریابی تصمیم چند بعدی (MCDM) جهت نیل به رفع کارآمد مشکل با ترکیب سه روش زیر پیشنهاد می دهد: آزمون تصمیم گیری و آزمایشگاه ارزشیابی (DEMATEL)، پروسۀ چهارچوب تحلیلی (ANP) و برنامه نویسی هدف صفر – یک (ZOGP). نتایج نهایی پژوهش نشان می دهد که یک سازمان به طور همزمان نه تنها می تواند از منابع خارجی یا داخلی خود جهت تعیین اولویت ها برای ترتیب امور در پورتفولیوی تصمیم منبع یابی بهره ببرد بلکه علاوه براین می تواند عملیاتی سازی راهبرد و مدیریت را علیرغم منابع محدود پس از مشاوره با پانل متخصص بهینه سازی کند.

بدون دیدگاه