ترجمه مقاله مدیریت دانش از طریق استراتژی تکنولوژی - نشریه امرالد

ترجمه مقاله مدیریت دانش از طریق استراتژی تکنولوژی - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مدیریت دانش از طریق استراتژی تکنولوژی: مفاهیم رقابت
عنوان انگلیسی
Knowledge management through technology strategy: implications for competitiveness
صفحات مقاله فارسی
20
صفحات مقاله انگلیسی
19
سال انتشار
2009
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6764
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
استراتژی های توسعه صنعتی، مدیریت کسب و کار، مدیریت استراتژیک، مدیریت دانش ، مدیریت تکنولوژی و مدیریت بازرگانی
مجله
مجله مدیریت فناوری ساخت و تولید - Journal of Manufacturing Technology Management
دانشگاه
گروه مدیریت، دانشگاه ایالتی St Cloud، مینه سوتا، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
بهروری کارخانه، مدیریت اجرایی، مدیریت دانش، دانش ضمنی، دانش صریح، استراتژی رقابتی
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
استراتژی تکنولوژی بر پایه ی دانش و رقابت
منبع یابی تکنولوژی مشترک (CTS)
همکاری میان این سه جنبه
نقش پیشنهادات کارمندان و بازخورد (ESF)
چارچوب تئوری
موقعیت تحقیق و منبع داده ها
مدل اندازه گیری
تحلیل و نتایج
مدل ساختاری: دیدگاه تاثیر مستقیم
مدل ساختاری: دیدگاه همسویی مشترک
بررسی
مدل ساختاری: سیستم واسطه
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to conceptualize a learning-based technology strategy along three dimensions: proactive technology posture, process adaptation and experimentation, and collaborative technology sourcing; also to investigate their relationships with plant competitiveness (cost, quality, delivery, flexibility, and innovation). Design/methodology/approach – Hypothesized relationships are tested from three perspectives – direct effects perspective, co-alignment perspective, and mediation perspective – using structural equation modeling with an international dataset. Findings – Results show that although the three dimensions of learning-based technology strategy are not individually related to plant competitiveness (direct effects perspective), their co-alignment strongly impacts plant competitiveness (co-alignment perspective). Furthermore, this co-alignment creates an environment in which employee suggestion and feedback can help make sense of novel situations, leading to superior plant competitiveness (mediation perspective). Practical implications – Many plants develop some aspects of a learning-based technology strategy while paying little or no attention to the rest. As the findings of the present study show, such an approach will contribute very little to achieving competitive advantage in the marketplace. More specifically, it is shown that three dimensions of learning-based technology strategy, when used together, have a significant effect on plant competitiveness. Additionally, it is shown that employee suggestions for improvements drive a learning-based approach to technology strategy. Therefore, managers should adopt a comprehensive approach to technology strategy using all three dimensions and engage their employees in the process of technology development and improvement. Originality/value – The literature has stressed the need for proactive technology posture, process adaptation and experimentation, and collaborative technology sourcing to gain competitive advantage. However, little is known about their mutual interdependence and their combined impact on plant competitiveness. This paper attempts to fill in this gap in the literature

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف- هدف این مقاله ایجاد استراتژی تکنولوژی بر پایه ی دانش بر اساس سه جنبه است: وضعیت فناوری بلادرنگ ، سازگاری فرآیند و آزمایش، و منبع یابی تکنولوژی مشترک ؛ دیگر هدف این مقاله تحقیق در مورد ارتباط این موارد با رقابت کارخانه است (هزینه، کیفیت، تحویل، انعطاف پذیری و نوآوری).
طرح، روش، رویکرد- روابط مفروض از سه دیدگاه مورد بررسی قرار گرفت :دیدگاه تاثیر مستقیم، دیدگاه همسویی مشترک، و دیدگاه واسطه _ در این بررسی از مدل تساوی ساختاری همراه با مجموعه داده های بین المللی استفاده شد.
نتایج- نتایج نشان می دهند با اینکه سه جنبه ی استراتژی تکنولوژی بر پایه ی دانش به تنهایی با رقابت کارخانه مرتبط نیستند (دیدگاه تاثیر مستقیم) اما همسویی مشترک آنها به شدت بر رقابت کارخانه موثر است (دیدگاه همسویی مشترک). بعلاوه این همسویی مشترک بستری را فراهم می کند که پیشنهادات کارمندان و پاسخگویی می تواند حس شرایط جدید را ایجاد کرده و باعث رقابت برتر شود (دیدگاه واسطه).
مفاهیم عملی- بسیاری شرکت ها برخی جنبه های استراتژی تکنولوژی بر پایه ی دانش را اعمال می کنند اما توجهی به بقیه ی موارد ندارند. بر اساس نتایج تحقیق فوق چنین رویکردی در بازار جهانی دستاورد اندکی با خود به همراه دارد. همچنین نشان داده شده است که سه جنبه ی استراتژی تکنولوژی بر پایه ی دانش چنانچه در کنار یکدیگر بکار بسته شوند بر رقابت کارخانه تاثیر بسزایی دارند. بعلاوه پیشنهادات کارمندان جهت بهبود شرایط به استراتژی تکنولوژی بر پایه ی دانش تحقق می بخشد. بنابراین مدیران باید نسبت به استراتژی تکنولوژی رویکردی جامع داشته باشند که هر سه جنبه را در نظر گرفته و از کارمندان خود در پیشرفت و بهبود تکنولوژی استفاده کنند.
ارزش و اصالت- پیشینه ی تحقیق به اتخاذ رویکرد فعال در تکنولوژی، سازگار کردن فرآیند و آزمایش و همسویی مشترک کسب مزیت رقابتی تاکید دارد. اما اطلاعات اندکی در مورد وابستگی متقابل و تاثیر آنها در رقابت کارخانه ها در دست است. این تحقیق در نظر دارد که چنین کمبودی را جبران کند.

بدون دیدگاه