ترجمه مقاله تغییر ناپذیری عاملی بین جنس ها در مقیاس هوش وکسلر برای کودکان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تغییر ناپذیری عاملی بین جنس ها در مقیاس هوش وکسلر برای کودکان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تغییر ناپذیری عاملی بین جنس ها در مقیاس هوش وکسلر برای کودکان- نسخه پنجم
عنوان انگلیسی
Factor invariance between genders on the Wechsler Intelligence Scale for Children–Fifth Edition
صفحات مقاله فارسی
10
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
F749
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روان سنجی
مجله
شخصیت و تفاوت های فردی - Personality and Individual Differences
دانشگاه
گروه آموزش، دانشگاه ملی تایوان
کلمات کلیدی
تغییر ناپذیری عاملی، جنسیت، مقیاس های وکسلر
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- روش
2-1 شرکت کننده ها
2-2 ابزار
2-3 تحلیل داده ها
3- نتایج
4- بحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This study investigated the factorial invariance of the Wechsler Intelligence Scale for Children-Fifth Edition (WISC-V) between samples of male and female children. A higher-order 5-factor model was tested on a nationally-representative sample of 2200 children aged 6 to 16 years. The results demonstrated full factorial invariance between genders. The WISC-V subtests demonstrate the same underlying theoretical latent constructs, the same strength of relationships among factors and subtests, the same validity of each first-order factor, and the same communalities, regardless of the gender, thus supporting the same interpretive approach and meaningful comparisons of the WISC-V between male and female children.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه به بررسی تغییر ناپذیری عاملی نسخه پنجم مقیاس هوش وکسلر برای کودکان(WISC-V) بین نمونه کودکان دختر و پسر می پردازد. یک مدل 5 عاملی مرتبه بالاتر بر روی یک نمونه معرف 2200 کودک با سن 6 تا 16 سال تست شد. نتایج تغییر ناپذیری فاکتوریل یا عاملی کامل را بین جنسیت ها نشان داد. زیر ازمون های WISC-V ساختار های پنهان نظری، قدرت یکسان روابط را میان عوامل و زیر ازمون ها، روایی یکسان از هر عامل مرتبه اول و واریانس مشترک را صرف نظر از جنسیت نشان داد و از این روی به طور ویزه موید یک رویکرد تفسیری و مقایسات معنی دار WISC-V بین کودکان پسر و دختر است.

بدون دیدگاه