ترجمه مقاله انتقال بین المللی تکنولوژی دانشگاه-دانشگاه (یا بین دانشگاه ها) - نشریه الزویر

ترجمه مقاله انتقال بین المللی تکنولوژی دانشگاه-دانشگاه (یا بین دانشگاه ها) - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
انتقال بین المللی تکنولوژی دانشگاه-دانشگاه (یا بین دانشگاه ها): چارچوب مدیریت استراتژیک
عنوان انگلیسی
International university-university technology transfer: Strategic management framework
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.852 در سال 2018
شاخص H_index مجله
93 در سال 2019
شاخص SJR مجله
1.422 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0040-1625
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
9735
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت دانش، مدیریت استراتژیک
مجله
پیش بینی تکنولوژیکی و تغییر اجتماعی - Technological Forecasting & Social Change
دانشگاه
دانشگاه آزاد بروکسل، بلژیک
کلمات کلیدی
دانشگاه، انتقال تکنولوژی بین المللی ، پیوستگی راهبردی ، چين
کلمات کلیدی انگلیسی
University - International technology transfer - Strategic alliance - China
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.techfore.2018.05.002
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
2. دانشگاه ها و انتقال تکنولوژی
2.1. همکاری بین المللی دانشگاه و صنعت
2.2. همکاری های بین المللی بین دانشگاه ها
2.3. همکاری دانشگاه ها بین اقتصادهای چینی و غربی
3. مدیریت استراتژیک و انتقال تکنولوژی بین المللی بین دانشگاه ها
3.1. انواع انتقال بین المللی تکنولوژی بین دانشگاه ها به عنوان پیوستگی راهبردی
3.2. مفاهیم کلیدی مدیریت استراتژیک در انتقال فناوری بین المللی بین دانشگاهی
3.3. چارچوب انتقال تکنولوژی بین المللی بین دانشگاه ها به صورت پیوستگی استراتژیک
4. حالت ورود و مسیر انتقال تکنولوژی بین المللی بین دانشگاه ها
4.1. مسیر و حالت ورودی غربی
4.2. مسیر و حالت ورودی چینی ها از IUUTT
5. پیامدها
5.1. پیامدهای عملی
۵.۲. مفاهیمی برای تحقیقات بیشتر
6. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

International technology transfer between universities is an emerging phenomenon and contributes to the socio-economic development of regions and countries. Technology transfer concerns transactions or long-term collaborations between acquirers and suppliers of technology. Based on strategic management theory, this study constructs a framework on the international technology transfer between universities. We theorize on the entry mode and pathway towards collaboration and apply the theoretical constructs to the cases of China and the Western economies, i.e., Europe and the US. By comparing the Chinese and Western perspective, we observe different entry modes and pathways of international university-university technology transfer. With regard to entry mode, the dominant Chinese perspective is to enter international technology transfer collaborations formally and with substantial resource commitments, while the dominant Western perspective suggests a more informal entry mode without the creation of a new entity. The Chinese pathway of international university-university collaborations on technology transfer is based on generating mutual confidence through formal arrangements and on replacing formal safeguards by informal arrangement as the collaboration matures, while the Western perspective suggests formalizing collaborations through a greater commitment of resources, which reduces managerial problems and allows collaborative learning.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده:
انتقال تکنولوژی بین المللی بین دانشگاه ها پدیده‌ای نوظهور است و به توسعه اجتماعی-اقتصادی مناطق و کشورها کمک می کند. انتقال تکنولوژی مربوط به معاملات یا هم کاری های بلند مدت بین متقاضیان و تامین کنندگان تکنولوژی است. این مطالعه براساس نظریه مدیریت استراتژیک، چارچوبی را در زمینه انتقال تکنولوژی بین المللی بین دانشگاه‌ها ایجاد می کند. درمورد حالت ورودی و مسیر همکاری، نظریه پردازی نمودیم و ساختارهای نظری را برای مواردی از اقتصادهای چین و غرب (به عنوان مثال اروپا و آمریکا) اعمال کردیم. با مقایسه دیدگاه چینی و غربی، حالت های ورودی و مسیرهای متفاوت انتقال تکنولوژی دانشگاه- دانشگاه بین المللی را مشاهده نمودیم. با توجه به حالت ورودی، دیدگاه غالب چینی، ورود به همکاری‌های انتقال تکنولوژی بین المللی به طور رسمی و با تعهدات منابع اساسی است، در حالی که دیدگاه غالب غربی، حالت ورودی غیر رسمی را بدون ایجاد یک نهاد جدید نشان می دهد. مسیر چینی همکاری بین المللی دانشگاه ها در زمینه انتقال تکنولوژی، بر پایه ایجاد اعتماد متقابل است که این اعتماد از طریق توافقات رسمی و جایگزینی حفاظ های رسمی به وسیله توافقات غیر رسمی و با کامل کردن همکاری ایجاد می شود، در حالی که دیدگاه غرب، رسمی سازی همکاری ها از طریق تعهد بیشتر منابع را پیشنهاد می دهد که مشکلات مدیریتی را کاهش داده و امکان یادگیری مشارکتی را فراهم می کند.

بدون دیدگاه