ترجمه مقاله کنفرانس بین المللی در تعلیم و تربیت و روانشناسی تربیتی فلسفه – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | کنفرانس بین المللی در تعلیم و تربیت و روانشناسی تربیتی فلسفه در سال های اولیه |
عنوان انگلیسی: | International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2010) Philosophy in the early years |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20 |
سال انتشار : 2011 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 4988 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 528.75Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: روان شناسی وعلوم تربیتی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: سنجش و اندازهگیری، روان شناسی تربیتی و مدیریت آموزشی |
مجله: کنفرانس بین المللی تعلیم و تربیت و روانشناسی تربیتی |
دانشگاه: آنکارا، ترکیه |
کلمات کلیدی: فلسفه ی کودکان، پیش از دبستان |
چکیده
1 . مقدمه
2 . هدف پژوهش
3 . اهداف فلسفه برای کودکان
4 . محققان روش (( پی فور سی ))
1.4. محققان روش (( پی فور سی )) در سراسر جهان
پژوهش لیپمن و بیرمن
پژوهش ای تی اس
پژوهش ویلیامز
مطالعه ی ساسویل
پژوهش دایفد
پژوهش فیلدز
پژوهش کمپبل
مطالعه IAPC.
4-2 فلسفه و کودکان در ترکیه و در قبرس شمالی
5- متد پی فور سی چگونه اجرا میشود؟
5-1 فعالیت 1
5-2. مشاهدات درمورد فعالیت 1
5-3 فعالیت 2
5-4 مشاهدات درباره فعالیت 2
6. نتیجه گیری
Abstract
This study explains the philosophy for children method (P4C) and its aims, recounts its history, offers P4C research results from around the world, examines philosophy practices and research concerning children in Turkey, and samples its implementation by sharing the experiences of the P4C-trained researcher from working with six-year-old pre-school children. The aim of this study is to introduce the philosophy for children approach and contribute to the implementation studies in Turkey and North Cyprus. The study is based on a literature survey and observations from activities with children.
چکیده
این پژوهش ، فلسفه در متد کودکان ( شیوه پی فور سی ) و اهداف آن را توضیح می دهد ، تاریخچه آ ن را باز گو می کند ، نتایج تحققیقات پی فور سی از سراسر دنیا را ارایه می دهد ، شیوه های فلسفه و تحقیقات انجام شده در کشور ترکیه را در این زمینه بررسی می کند ، و نمونه اجرایی آن را از طریق به اشتراک گذاری تجارب محققان آموزش دیده در متد پی فور سی که روی بچه های شش ساله و پیش دبستانی کار کردند ، ارایه شد . هدف این مطالعه معرفی فلسفه در نگاهی کودکانه و شرکت کردن در مطالعات اجرایی در ترکیه و قبرس شمالی است . این مطالعه بر اساس یک نظر سنجی ادبی و مشاهدات فعالیت های کودکان است .