تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله فرهنگ اطلاعات و اثربخشی سازمانی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: فرهنگ اطلاعات و اثربخشی سازمانی
عنوان انگلیسی: Information culture and organizational effectiveness
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 10
سال انتشار : 2013 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 7.338 در سال 2018 شاخص H_index مجله : 91 در سال 2019
شاخص SJR مجله : 1.711 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 0268-4012
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 کد محصول : 9868
محتوای فایل : zip حجم فایل : 621.12Kb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت استراتژیک و مدیریت دانش
مجله: مجله بین المللی مدیریت اطلاعات - International Journal of Information Management
دانشگاه: دانشکده اطلاعات ، دانشگاه تورنتو ، کانادا
کلمات کلیدی: فرهنگ اطلاعات، اثربخشی سازمانی، مدیریت اطلاعات
کلمات کلیدی انگلیسی: Information culture - Organizational effectiveness - Information management
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2013.05.009
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1.مقدمه

2. فرهنگ اطلاعات

3.فرهنگ سازمان و اثربخشی سازمانی

4.فرهنگ های اطلاعات: نوع شناسی پیشنهادی

5.پیامدهای پژوهشی و عملی

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper develops a typology of information cultures by synthesizing empirical and theoretical research in organization science and information science. Four information culture types are proposed. In a Result-oriented culture, the goal of information management is to enable the organization to compete and succeed in its market or sector. In a Rule-following culture, information is managed to control internal operations, and to reinforce rules and policies. In a Relationship-based culture, information is managed to encourage communication, participation, and a sense of identity. In a Risk-taking culture, information is managed to encourage innovation, creativity, and the exploration of new ideas. We expect most organizations to display to varying degrees norms and behaviors from all four types, and that the information culture profile of an organization would be related to its effectiveness. The paper ends by looking at the practical and theoretical value of a systematic examination of information culture and its link to organizational effectiveness.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله با ترکیب پژوهش نظری و تجربی در علوم سازمان و اطلاعات، نوع شناسی مناسبی از فرهنگ اطلاعات را توسعه می دهد. 4 نوع فرهنگ اطلاعات پیشنهاد می شوند. در فرهنگ نتیجه محور، هدف مدیریت اطلاعات، توانمندسازی سازمان برای کسب شایستگی و موفقیت در بخش یا بازار خود است. در فرهنگ پیرو قاعده و قانون، اطلاعات، موفق به کنترل عملیات درونی و تقویت قوانین و سیاست ها می شود. در فرهنگ مبتنی بر رابطه، اطلاعات، موفق به تشویق و ترغیب ارتباطات، مشارکت و احساس هویت می شود. در فرهنگ ریسک پذیری، اطلاعات، موفق به تشویق و ترغیب نوآوری، خلاقیت و کشف ایده های جدید می شود. از اکثر سازمان ها انتظار می رود تا میزان مختلفی از هنجارها و رفتارهای مربوط به هر 4 نوع فرهنگ اطلاعات را به نمایش گذارند و این که ویژگی فرهنگ اطلاعات یک سازمان به اثربخشی آن مربوط می شود. این مقاله با نگاه به ارزش نظری و عملی بررسی سیستماتیک فرهنگ اطلاعات و رابطه ی آن با اثربخشی سازمانی، به پایان می رسد.