ترجمه مقاله فرهنگ اطلاعات و اثربخشی سازمانی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | فرهنگ اطلاعات و اثربخشی سازمانی |
عنوان انگلیسی: | Information culture and organizational effectiveness |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 10 |
سال انتشار : 2013 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 7.338 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 91 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.711 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0268-4012 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 9868 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 621.12Kb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت استراتژیک و مدیریت دانش |
مجله: مجله بین المللی مدیریت اطلاعات - International Journal of Information Management |
دانشگاه: دانشکده اطلاعات ، دانشگاه تورنتو ، کانادا |
کلمات کلیدی: فرهنگ اطلاعات، اثربخشی سازمانی، مدیریت اطلاعات |
کلمات کلیدی انگلیسی: Information culture - Organizational effectiveness - Information management |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2013.05.009 |
چکیده
1.مقدمه
2. فرهنگ اطلاعات
3.فرهنگ سازمان و اثربخشی سازمانی
4.فرهنگ های اطلاعات: نوع شناسی پیشنهادی
5.پیامدهای پژوهشی و عملی
منابع
Abstract
This paper develops a typology of information cultures by synthesizing empirical and theoretical research in organization science and information science. Four information culture types are proposed. In a Result-oriented culture, the goal of information management is to enable the organization to compete and succeed in its market or sector. In a Rule-following culture, information is managed to control internal operations, and to reinforce rules and policies. In a Relationship-based culture, information is managed to encourage communication, participation, and a sense of identity. In a Risk-taking culture, information is managed to encourage innovation, creativity, and the exploration of new ideas. We expect most organizations to display to varying degrees norms and behaviors from all four types, and that the information culture profile of an organization would be related to its effectiveness. The paper ends by looking at the practical and theoretical value of a systematic examination of information culture and its link to organizational effectiveness.
چکیده
این مقاله با ترکیب پژوهش نظری و تجربی در علوم سازمان و اطلاعات، نوع شناسی مناسبی از فرهنگ اطلاعات را توسعه می دهد. 4 نوع فرهنگ اطلاعات پیشنهاد می شوند. در فرهنگ نتیجه محور، هدف مدیریت اطلاعات، توانمندسازی سازمان برای کسب شایستگی و موفقیت در بخش یا بازار خود است. در فرهنگ پیرو قاعده و قانون، اطلاعات، موفق به کنترل عملیات درونی و تقویت قوانین و سیاست ها می شود. در فرهنگ مبتنی بر رابطه، اطلاعات، موفق به تشویق و ترغیب ارتباطات، مشارکت و احساس هویت می شود. در فرهنگ ریسک پذیری، اطلاعات، موفق به تشویق و ترغیب نوآوری، خلاقیت و کشف ایده های جدید می شود. از اکثر سازمان ها انتظار می رود تا میزان مختلفی از هنجارها و رفتارهای مربوط به هر 4 نوع فرهنگ اطلاعات را به نمایش گذارند و این که ویژگی فرهنگ اطلاعات یک سازمان به اثربخشی آن مربوط می شود. این مقاله با نگاه به ارزش نظری و عملی بررسی سیستماتیک فرهنگ اطلاعات و رابطه ی آن با اثربخشی سازمانی، به پایان می رسد.