مشاوران مدرسه، ابهام نقش، پراکنده سازی نقش، مشاوره جامع مدرسه، خدمات مشاوره مستقیم
کلمات کلیدی انگلیسی
school counselors - role ambiguity - role diffusion - comprehensive school counseling - direct counseling services
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.15241/rla.3.3.175
ترجمه این مقاله با کیفیت پایین انجام شده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
سوالات پژوهش
روش
شركت كنندگان
ابزار و روش
نتایج
وظایف مشاور مدرسه با حداقل و حداکثر پراکندگی نقش
دیگر پرسنل واجد شرایط مدرسه برای انجام وظایف پیشنهادی مشاور مدرسه
بحث
توصیه هایی برای مشاوران حرفه ای مدارس و مربیان مشاور
محدودیت ها و پیشنهاداتی برای پژوهشهای آینده
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Role ambiguity in professional school counseling is an ongoing concern despite recent advances with comprehensive school counseling models. The study outlined in this article examined role diffusion as a possible factor contributing to ongoing role ambiguity in school counseling. Participants included 109 graduate students enrolled in a CACREP-accredited counseling program at a large southwestern university. Findings suggest that providing direct counseling services is the most unique and least diffused role for today’s school counselors. The authors also review implications for professional school counselors and recommendations for future research.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
با وجود پیشرفت های اخیر در مدل های جامع مشاوره مدرسه, ابهام نقش در مشاوره حرفه ای مدرسه یک نگرانی مداوم است. مطالعه ارائه شده در این مقاله, پراکنده سازی نقش را به عنوان یک عامل ممکن سهیم در ابهام نقش مداوم در مشاوره مدرسه مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان شامل 109 دانش آموز فارغ التحصیل ثبت نام نموده در یک برنامه مشاوره معتبر- CACREPدر یک دانشگاه بزرگ جنوب غربی بودند. یافته ها نشان می دهند که ارائه خدمات مشاوره مستقیم, منحصر به فرد ترین و کم-پراکنده ترین برای مشاوران مدارس امروز است. همچنین نویسندگان مفاهیمی برای مشاوران حرفه ای مدارس و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده را مرور نموده اند.