ترجمه مقاله طراحی لرزه ای فونداسیون های پل بزرگراه با اثرات روانگرایی از زمان زلزله کوبه – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | طراحی لرزه ای فونداسیون های پل بزرگراه با اثرات روانگرایی از زمان زلزله کوبه 1995 |
عنوان انگلیسی: | Seismic design of highway bridge foundations with the effects of liquefaction since the 1995 Kobe earthquake |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 9247 | رفرنس : دارد ✓ |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.93Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: خاک و پی، زلزله و سازه |
مجله: خاک و فونداسیون - Soils and Foundations |
دانشگاه: دانشکده تحصیلات تکمیلی مدیریت، دانشگاه کیوتو، ژاپن |
کلمات کلیدی: طراحی لرزه ای، پل بزرگراه، فونداسیون، روانگرایی، مشخصات طراحی برای پل های بزرگراه |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.sandf.2014.06.017 |
چکیده
1- مقدمه
2- ارزیابی پتانسیل روانگرایی
2-1 لایه های خاکی مورد ارزیابی
2-2 براورد پتانسیل روانگرایی
3- طراحی شکل پذیر فونداسیون پایه پل برای روانگرایی
3-1 ثابت های لایه روانگرای خاک
3-2 طراحی شکل پذیر فونداسیون پل پایه برای روانگرایی
4- طراحی شکل پذیر فونداسیون تکیه گاه برای روانگرایی
4-1 ویژگی های خسارت بر تکیه گاه
4-2 بار های لرزه ای و تایید عملکرد لرزه ای
5- طراحی لرزه ای فونداسیون پایه پل برای جریان زمینی روانگرا
5-1 براورد نیروی جریان زمینی با تحلیل برگشتی
5-2 بار های طراحی و صحت سنجی عملکرد لرزه ای
6-نتیجه گیری
Abstract
The seismic design of highway bridges has been improved through the lessons learned from earthquake damage and advances in earthquake engineering. The Design Specifications for Highway Bridges, including a volume on seismic design, have been revised three times since the 1995 Kobe earthquake. This report presents the major changes and improvements in the seismic design techniques for highway bridge foundations with the effects of liquefaction and their background since the 1995 Kobe earthquake. Particular emphasis is placed on the liquefaction potential assessment, ductility design of pier and abutment foundations for liquefaction, and seismic design of pier foundations for liquefaction-induced ground flow.
چکیده
طراحی لرزه ای پل های بزرگراه از طریق درس های فرا گرفته شده از خسارت زلزله و پیشرفت های موجود در مهندسی زلزله، بهبود یافته است. گزارش مشخصات طراحی برای پل های بزرگراه، از جمله یک جلد در زمینه طراحی لرزه ای، سه بار از زمان زلزله کوبه در 1995 تجدید چاپ شده است. این گزارش، تغییرات و پیشرفت های عمده و مهم در فنون طراحی لرزه ای را برای فونداسیون های پل بزرگ راه با اثرات روانگرایی و تاریخچه آن ها از زلزله کوبه سال 1995 در بر می گیرد. تاکید ویژه ای بر ارزیابی پتانسیل روانگرایی، طراحی پایه پل شکل پذیر و فونداسیون های تکیه گاه برای روان گرایی و طراحی لرزه ای فونداسیون های پایه پل برای روانگرایی ناشی از جریان زمینی صورت گرفته است.