سوالات استخدامی کارشناس بهداشت محیط با جواب
- مبلغ: ۸۴,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Continuous variable valve actuating (CVVA) technology provides high potential in achieving high performance, low fuel consumption and pollutant reduction. To get full benefits from (CVVT) various types of mechanisms have been proposed and designed. Some of these mechanisms are in production and have shown significant benefits in improving engine performance. In this investigation a newly designed gear drive mechanism that controls the intake valve opening (IVO) and closing (IVC) angles is studied. The control scheme is based on maximizing the engine brake power (P) and specific fuel consumption (BSFC) at any engine speed by continuously varying the phase between the cam shaft angle and the crank shaft angle. A single-cylinder engine is simulated by the “LOTUS” software to find out the optimum phase angle for maximum power and minimum fuel consumption at a given engine speed. The mechanism is a planetary gear drive designed for precise and continuous control. This mechanism has a simple design and operation conditions which can change the phase angle without limitation.
فن آوری مداوم محرک سوپاپ متغیر (CVVA)، پتانسیل بالایی را در دستیابی به کارایی بالا، مصرف سوخت کم و کاهش آلاینده ها فراهم می کند. برای دریافت مزایای کامل از انواع مختلف (CVVT) مکانیسم ها پیشنهاد و طراحی شده است. برخی از این مکانیزم ها در تولید هستند و مزایای قابل توجهی را در بهبود عملکرد موتور نشان داده اند. در این تحقیق، یک مکانیسم درایو دنده به تازگی طراحی شده است که باز شدن سوپاپ ورودی (IVO) را کنترل می کند و بسته شدن زاویه (IVC) مطالعه می شود. طرح کنترل مبتنی بر به حداکثر رساندن قدرت ترمز موتور (P) و مصرف سوخت ویژه (BSFC) در هر سرعت موتور است که این کار توسط تغییر مداوم فاز بین زاویه شفت میل بادامک و زاویه شفت میل لنگ صورت می گیرد. این مکانیزم یک درایو دنده کلی طراحی شده برای کنترل دقت و مداوم است. این مکانیزم دارای یک طراحی شده و شرایط عملیاتی است که می تواند زاویه فاز را بدون محدودیت تغییر دهد.